بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
مدیرعامل فینتو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دولت و رانت در استارت‌آپ‌ها

حمایت‌های دولتی برای استارتاپ‌ها، موجب رانت خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۵۴۰۸

حمایت مالی دولت از استارتاپ ها عاملی برای ایجاد رانت

به گزارش بورس نیوز، ورود فناوری های نوین مالی به کشور در چند سال اخیر تحولات زیادی را در عرصه حساب و کتاب مالی شرکت‌ها ایجاد کرد تا جایی که بسیاری از مشکلات رایج این بخش که به واسطه خطاهای انسانی ایجاد می‌شد کاهش یافت اما استارتاپ هایی که پای درعرصه مالی می گذارند نیز با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه خواهند شد که این امرعاملی برای کندی روند پیشرفت آن ها محسوب می شود .

در این خصوص محمد یزدی مدیرعامل استارتاپ فینتو به خبرنگار بورس‌نیوز، گفت: فینتو یک فناوری جدید برای پرداخت حقوق و دستمزد آنلاین محسوب می شود که بیشتر در شرکت های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در شرکت های بزرگ یا دولتی کشور هنوزفرهنگ استفاده از فناوری های نوین مالی رواج نیافته است.


وی در تشریح وضعیت استارتاپ ها در اقتصاد کشور، گفت: به تبع مشکلات اقتصادی ایجاد شده در چندماه اخیر استارتاپ ها نیز وضعیت نامطلوبی را تجربه می کنند زیرا در شرایط فعلی مردم به رفع نیازهای اساسی خود توجه می کنند که این امر موجب بی تفاوتی آن ها نسبت به خدمات به دیگر نیازها می شود.


یزدی در پاسخ یه این سوال که آیا برای اجرای طرح خود از حمایت های دولتی نیز استفاده کرده اید، گفت:در راستای اجرای این طرح نه تنها حمایتی از سوی بخش دولتی انجام نشد بلکه مشکلات اقصادی حاکم در این بخش موانعی را برای اجرای این طرح نیز ایجاد کرد.


وی افزود:حمایت هایی که از طریق دولت برای استارتاپ ها انجام می شود در بهبود وضعیت مالی این شرکت ها موثر خواهد بود اما این امر موجب ایجاد رانت خواهد شد لذا اگر این حمایت ها از جانب بخش خصوصی انجام شود تاثیربیشتری خواهد داشت.


یزدی با بیان اینکه حمایت معاون علمی و فناوری رییس جمهور از استارتاپ ها صرفا در حد برگزاری همایش ها است،گفت: در چند سال اخیر فضای استارتاپی کشور رشد زیای را تجربه کرده که این امر به تبع پیشرفت جهانی این صنعت است.


وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت های فین تک با آن دست و پنجه نرم می کنند طی کردن فرآیندی طولانی برای دریافت (ای نماد) است .


وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آینده استارتاپ ها در ایران چگونه خواهد بود، گفت: شرکت هایی که نمی توانند از طریق ارایه خدمات جدید نیازهای ضروری مردم را برطرف کنند از اکوسیستم اقتصادی کشور حذف خواهند شد.


یزدی در باب توصیه به شرکت های دانش بنیان نیز، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشوراین شرکت ها باید میزان هزینه های مختلف خود را کاهش دهند یا وارد کسب و کارهای صادرات محور شوند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر