بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
مشاور برندسازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

استارتاپ‌ها و توسعه اقتصاد

به‌تبع رشد استارتاپ‌ها شاهد بهبود وضعیت اشتغال خواهیم بود.
کد خبر : ۱۹۵۴۱۶

استارتاپ‌ها راهکاری نوین برای توسعه اقتصادی کشور

به گزارش بورس نیوز، براساس سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه کسب و کار فناوری محور و دانش بنیان تحقق یابد، اما در حال حاضر آمار‌ها نشان می دهند که برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار کنونی که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی نیز همراه شده، از کارآفرینی به‌عنوان موتور توسعه اقتصادی یاد می‌شود، زیرا در ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را ایفا می کنند که در این زمینه استارتاپ‌ها بعنوان کسب و کار‌هایی نوپا درصورت اعمال حمایت‌های لازم می‌توانند به کسب و کار‌های بزرگی تبدیل شوند از سویی دیگر با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کسب و کار‌های کوچک و مبتنی بر فناوری اطلاعات نیز به دلیل عدم نیاز به هزینه و سرمایه‌گذاری زیاد گزینه خوبی برای خوداشتغالی و جذب نیرو‌های متخصص جامعه محسوب می‌شوند.  

در این خصوص گفت‌وگوی فرشاد بهی‌نیا سرمایه گذار و مشاور برندسازی را با خبرنگار بورس‌نیوز می‌خوانید.

بهی‌نیا با بیان اینکه استارتاپ‌ها راهکاری نوین برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شوند،گفت: شکل‌گیری استارتاپ‌ها بر اساس ایده پردازی،خلاقیت و نوآوری یک فرد یا تیم انجام می شود.

و‌ی شروع یک کسب وکار با کمترین سرمایه و اجرای گام به گام آن‌ها را یکی از مزایای استارتاپ‌ها دانست و افزود: پس از رشد استارتاپ‌ها شاهد بهبود وضعیت اشتغال خواهیم بود که این امر در بلندمدت توسعه اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

بهی نیا با تاکیدبر اینکه استارتاپ‌ها برپایه اید‌های نوآورانه و خلاقانه شکل می گیرند، افزود: یک ایده پس از طی فرآیند تحقیقات اولیه، مطالعات بازار و تامین سرمایه به مرحله اجرا می رسد.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی به روش نوین نیز با فناوری و نوآوری در آمیخته شده که به تبع استفاده از یک مدل کسب‌و‌کار نوین به ایجاد ارزش می‌پردازد.

بهی نیا تصریح کرد: تحقیق و توسعه نقش مهمی را در شکل‌گیری ایده‌های نوآورانه و موفقیت استارتاپ‌ها ایفا می کنند.

فعال حوزه استارتاپ با اشاره به فعالیت شتاب‌دهنده‌ها در اقتصاد ایران نیز گفت: شتاب دهنده‌ها تسهیل‌گر و توسعه‌دهنده کسب وکار و کارآفرینی هستند که با هدایت صاحبان ایده و نیز حمایت‌های مالی،کارآفرینی را تسهیل می‌بخشند و نیز از طریق حمایت‌های لازم در زمینه فنی، علمی، فکری، حقوقی و مالی موجبات رشد و توسعه استارتاپ‌ها را فراهم می‌کنند.

بهی نیا در پاسخ به این سوال که چشم انداز استارتاپ‌ها در سال های آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید،گفت: درایران نسبت به جوامع توسعه یافته فاصله زیادی بین ایده تا عمل وجود دارد این در حالی‌است که پتانسیل‌ها و استعداد‌های انسانی فراوانی در زمینه‌های ایده پردازی،خلاقیت و نوآوری در کشور وجود دارد بنابراین صرفا از طریق توسعه کارآفرینی می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال و به تبع آن بهبود سطح کیفیت زندگی مردم باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر