بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
امروز در بازار سرمایه اتفاق افتاد؛

رشد بیش از یک هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۹۷۵ واحد رشد داشت که در پایان معاملات این شاخص به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۹۵۴۴۴

رشد بیش از یک هزار واحدی شاخص کل

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۹۷۵ واحد رشد داشت که در پایان معاملات این شاخص به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و سه میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال در ۳۹۲ هزار نوبت داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۲ واحد افزایش به ۷۸ هزار و ۱۹۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۲ واحد رشد به ۵۲ هزار و ۳۴۱ واحد رسیدند.


شاخص آزاد شناور نیز ۲ هزار ۴۲۸ واحد افزایش به رقم ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۲۳۵ واحد و شاخص بازار دوم ۴۳۰ واحد رشد داشتند.


علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) «رمپنا» با ۳۲۸ واحد، ملی صنایع مس ایران «فملی» با ۲۷۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان «فولاد» با ۲۵۲ واحد، پالایش نفت اصفهان «شپنا» با ۲۳۷ واحد، توسعه معادن و فلزات «ومعادن» با ۲۰۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس «شبندر» با ۱۸۱ واحد و فولاد خراسان «فخاس» با ۱۷۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


مخابرات ایران «اخابر» با ۱۵۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» با ۵۲ واحد، سرمایه‌گذاری ملی ایران «ونیکی» با ۵۰ واحد، بانک پارسیان «پارسان» با ۴۶ واحد و فولاد آلیاژی ایران «فولاژ» با ۴۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.


در بین نماد‌های امروز نماد بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سایپا و سرمایه‌گذاری صبا تامین در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرو امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۷۶ میلیون و ۱۳۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس امروز در حدود ۱۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۷۶ واحد ثابت ماند.
در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون «مارون»، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو»، شرکت آهن و فولاد ارفع «ارفع»، بیمه پاسارگاد «بپاس» و فولاد هرمزگان جنوب «هرمز» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.


در مقابل تولید نیروی برق دماوند «دماوند» و سنگ آهن گهرزمین «کگهر» مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر