بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل سابق بورس تهران گفت: محدودیت نوسان برای بازارهای پرابهام ضروری بوده و در بازارهای پرریسک، جایی که ابهام وجود داشته باشد ناظر تلاش می کند دامنه نوسان را کاهش دهد تا بازار به دور از هیجان و به طور تدریجی کشف قیمت را انجام دهد.
کد خبر : ۱۹۵۶۰۳

محدودیت نوسان برای بازارهای پرابهام ضروری است

به گزارش بورس نیوز، حسن قالیباف اصل اظهار کرد: در همه بازارها در مورد قواعد و مقررات در جهت شفافیت بیشتر، تفکر و تامل می شود. زمانی که بازار با ریسک و ابهام روبه‌رو شود آن قواعد کمک می کند سرمایه‌گذار در خرید و فروش دچار ضرر و زیان نشود.

وی افزود: محدودیت نوسان برای بازارهای پرابهام ضروری است. در بازارهای پرریسک، جایی که ابهام وجود داشته باشد ناظر تلاش می کند دامنه نوسان را کاهش دهد تا بازار به دور از هیجان و به طور تدریجی کشف قیمت را انجام دهد.

مدیرعامل سابق بورس ادامه داد: این قواعد و مقررات باعث می شود کشف قیمت به درستی انجام شود و سرمایه‌گذاران با عجله و هیجان خریدوفروش نکنند تا معاملات با قیمت های واقعی فاصله نگیرد.

قالیباف اصل بیان کرد: در همه بازارها، مقام ناظر هر وقت احساس کند باید تغییر مقررات صورت پذیرد آن را از قبل با دلایل توجیهی اعلام می کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ و با شفافیت مناسب در بورس تهران پذیرفته شده اند و شرکت هایی که به دلیل ابهام، شرایط پذیرش در بورس تهران و بازار اصلی فرابورس را ندارند یا برخی از شرکت ها درخواست پذیرش در تابلوهای فوق را مطرح نکردند ، در بازار پایه حضور دارند. البته فرابورس از سرمایه‌گذارانی که مایل به خرید سهام در این بازار هستند می خواهد بیانیه ریسک را مطالعه کنند تا به این سرمایه‌گذاران یادآوری کند که در بازار پرریسک وارد می شوند.

قالیباف اصل به دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس تهران اشاره کرد و گفت: وجود دامنه نوسان محدودتر سبب می شود بازار در زمان ابهام فرصت برای تجزیه و تحلیل به منظور کشف قیمت را داشته باشد.

مدیرعامل سابق بورس تهران توضیح داد: دامنه نوسان قیمتی در بازار پایه فرابورس باید کمتر از بورس اوراق بهادار تهران باشد، زیرا این محدودیت موجب می شود بازار فرصت بیشتری برای کشف قیمت شرکت های با ابهام را داشته باشد.

قالیباف اصل گفت: برخی از مقررات مانند ندیدن مظنه قیمت ها برای سایرین در حال حاضر اجرا نمی شود و به نظر می رسد نیاز به بررسی بیشتری در این زمینه به منظور ارتقاء شفافیت وجود دارد.





اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
امروز اتفاق می افتد؛

اجرای مقررات جدید بازار پایه

مهر سرخ نظرسنجی بر قوانین بازار پایه؛

وقتی انتظارات برآورده نشد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عرب پور
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
برادر عزیز خیلی از مردم سهم پلی اکریل را تا قیمت ۷۸۰ تا۹۹۳ تومان خریداری کردند جالب در عرض فقط ۵ روز جمع کثیری ه۳۵ تا بیش از۴۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند ایا قانون ویروس اینگونه است امروز ناراحتی و پرخاشگری بیداد می کند زیرا جمعی تمام سرمایه شان را ......‌.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
جناب قالیباف نفرمودن بازار ریسک باید بازدهی بیشتر هم نسبت به ریسکش داشته باشد.وقتی کسی وارد بازار پرریسک میشود باید بازدهی بیشتر هم کسب کند