بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: مساله افزایش سطح نقدینگی موجود در کشور به عنوان یکی از دغدغه‌های نظام مالی کشور مطرح بوده که برنامه‌ریزی منظم و ایجاد سازوکار مناسب بهره گیری از آن در راستای ارتقای رشد اقتصادی کشور را بیش از پیش نمایان می‌کند.
کد خبر : ۱۹۵۸۱۸

افزایش سطح نقدینگی موجود یکی از دغدغه‌های نظام مالی

به گزارش بورس نیوز، موسی احمدی اظهار کرد: در بازار سرمایه کشور تا سه ماهه ابتدایی سال جاری، دلیل عمده رشد قیمت سهام و شاخص بورس به نرخ برابری ارز برمی گشت، اما با مدیریت نوسانات نرخ ارز و رکود بازار‌های موازی مثل مسکن از یکسو و روند رو به رشد نقدینگی در کشور و ادامه روند صعودی نرخ تورم از سوی دیگر، شاهد تغییراتی طی ماه‌های اخیر در بازار بودیم که مانند یک محرک ادامه روند رو به رشد قیمت سهام شاخص بورس مطرح شده است.

وی افزود: تجارب اقتصاد‌های دنیا نشان داده که بخش خصوصی قدرتمند یکی از پیش‌نیاز‌های تسهیل در رشد اقتصادی کشور‌ها به حساب می‌آید؛ به طوری که حضور شرکت‌های بزرگ سهامی در اقتصاد‌های توسعه یافته و نقش آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین در ماه‌های اخیر، قیمت‌های جهانی موادخام و کامودیتی‌ها روند خوبی نداشته است؛ بنابراین لزوم ظرفیت‌سازی داخلی و توجه بیشتر به بازار‌های منطقه‌ای نیز می‌تواند مهم و دارای اهمیت باشد.

احمدی تاکید کرد: به نظر می‌رسد ریسک‌های اقتصادی و سیاسی و ادامه چالش‌های پیش روی ایران در تحریم‌های جهانی نیز مهم باشد. در نهایت توانمندی تولید و فروش محصولات شرکت‌ها عواملی هستند که زمینه افزایش قیمت سهام در آینده را می‌تواند تعیین کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مساله افزایش سطح نقدینگی موجود در کشور به عنوان یکی از دغدغه‌های نظام مالی کشور مطرح بوده که برنامه‌ریزی منظم و ایجاد سازوکار مناسب بهره گیری از آن در راستای ارتقای رشد اقتصادی کشور را بیش از پیش نمایان می‌کند.


احمدی گفت: سازوکار متداول در واگذاری پروژه‌ها در دنیا مشارکت عمومی خصوصی بوده که ابزار‌های مالی اختصاصی خود را دارند و تأمین مالی آن‌ها نیز بر اساس رتبه اعتباری و میزان نیاز آن‌ها تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر