بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

بالارفتن ریسک قیمتی پتروشیمی ها، عامل کاهش توجه سهامداران

یکی از مهمترین رخداد‌های هفته اخیر، افزایش بیش از ۲۰ درصدی حجم معامله پلیمر‌ها در بازار پتروشیمی است.  
کد خبر : ۱۹۵۸۱۹

بالارفتن ریسک قیمتی پتروشیمی ها، عامل کاهش توجه سهامداران

 
به گزارش بورس نیوز، این محصول با ثبت رقمی بیش از ۴۸ هزار تن، بالاترین حجم معاملات ثبت شده در ۸ هفته اخیر را از آن خود کرد که نشان از بهبود بازار دارد. البته بازار نیمه تعطیل این هفته پتروشیمی، بر عملکرد فعالان و به مراتب بر رفتار معامله گران بورس کالا نیز تاثیر گذار خواهد بود.

اخبار سیاسی بر بازار تاثیرگذار خواهد بود

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: پتروشیمی‌ها در وضعیتی قرار دارد که کوچکترین خبری به خصوص اخبار سیاسی بر بازار آن‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. البته کاهش نرخ دلار و وضعیت فعلی صادرات نیز موضوعات مهمی هستند، اما به تنهایی خبر داغی برای پتروشیمی‌ها محسوب نمی‌شوند.
وی ادامه داد: در بحث فعالیت، شرکت‌هایی که خوراک داخلی هستند و صادرات ندارند، در شرایط بدی به سر نمی‌برند. از طرف دیگر ریسک قیمتی پتروشیمی‌ها بالا رفته و این امر توجه سهامداران را برای خرید کاهش خواهد داد.

ارزش محصولات پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی این صنعت را زنده و روبه جلو ارزیابی کرد و با افتتاح ۲۷ طرح پتروشیمی در حال اجرا در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰، سقف ظرفیت تولید این صنعت را ۱۰۰ میلیون تن دانست.
بهزاد محمدی رشد ارزش محصولات پتروشیمی کشور را از ۱۷ میلیارد دلار کنونی به مرز ۲۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ عنوان، و پیش بینی کرد که تا پایان سال ۱۴۰۴ ارزش این محصولات به ۳۷ میلیارد دلار برسد.
در هفته‌ای که گذشت با رشد تقاضا و البته کاهش حجم معاملات ترکیبات شیمیایی در بورس کالا مواجه بودیم، حجم معاملات در بازار این محصولات بدون تغییر مانده، اما رشد تقاضا می‌تواند امری موثر در افزایش مجدد حجم معاملات محصولات شیمیایی باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر