بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار عنوان کرد:

آینده‌ای روشن در انتظار شاخص

از جمله عوامل در روند روبه رشد بازار سهام را می‌توان بهبود وضعیت تولید و فروش شرکت‌ها نسبت به سال گذشته دانست.
کد خبر : ۱۹۵۸۸۷

آینده‌ای روشن در انتظار شاخص

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمتی، کارشناس بازار سرمایه در توضیح شرایط حال حاضر بازار عنوان کرد: از عمده دلایل رشد شاخص را می‌توان افزایش نرخ ارز، تاثیر در تولید و بازار دانست.
 
وی ادامه داد: رسیدن شاخص به این ارتفاع، غیر قابل پیش‌بینی بود و برخی معتقدند که این حد از رشد، حباب است؛ اما می‌توان با اطمینان به رشد ادامه دار شاخص امیدوار بود.
 
رحمتی افزود: از جمله عوامل در روند روبه رشد بازار سهام را می‌توان بهبود وضعیت تولید و فروش شرکت‌ها نسبت به سال گذشته دانست.
 
این کارشناس بازارسرمایه به نوسانات اخیر بازار اشاره داشت و گفت: فراز و فرود شاخص امری طبیعی بوده و نباید تنها انتظار رشد از بازار را داشت؛ این فرود‌ها نشان از استراحت و اصلاح بازار سرمایه دارد که بالطبع بر بازار تاثیرگذار بوده و شاهد کاهش چند هزار واحدی شاخص هستیم.
 
رحمتی افزود: از سوی دیگر، نباید ملاک ما برای دادوستد اعداد و ارقام سهم شرکت‌ها و یا نوسانات شاخص باشد، زیرا عوامل سیاسی، شرایط بنیادی، میزان سودآوری و تولید نیز باید در نظر گرفته شوند. برای مثال در حال حاضر که مذاکرات سیاسی در شرایط آرامی به سر می‌برد شاهد نوسانات کم، صعود شاخص و رشد قیمت‌ها هستیم و اگر تحریم جدیدی بر اقتصاد تحمیل نشود این شرایط ادامه دار خواهد بود. 

رحمتی در پایان اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاخص بورس به انتهای کار خود نرسیده و در صورت ادامه داشتن شرایط، رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها دور از انتظار نخواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بورس کالا صورت می گیرد؛

عرضه ورق گرمB با ۲۴درصد افزایش قیمت

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: 

«حباب» آدرسی غلط به سرمایه‌گذاران بورس

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

راهکاریی برای حفظ نقدینگی در بازار

ارسال نظر