بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
وجود تنوع در تولید محصولات پتروشیمی در کشور و استقبال جهانی، مانع از اعمال تحریم‌های صد در صدی بر این محصولات است.
کد خبر : ۱۹۵۹۱۴

پتروپالایشگاه‌های جدید در دست احداث/ رتبه دوم ارزآوری پتروشیمی پس از نفت

به گزارش بورس نیوز، محمد حسن دیده ور، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران استفاده از سرمایه‌های مردمی را در ساخت و سرمایه گذاری پتروپالایشگاه‌ها از جمله عوامل موثر بر سطح درآمدزایی کشور و افزایش تولید پتروشیمی‌ها عنوان کرد. 
 
رتبه دوم ارزآوری محصولات پتروشیمی پس از نفت

وی به رتبه دوم ارز آوری محصولات پتروشیمی پس از نفت اشاره داشت و گفت: با وجود تنوعی که در تولید محصولات پتروشیمی کشور وجود دارد، اعمال تحریم‌های صد درصدی این محصولات همچون نفت وجود ندارد، ضمن اینکه استقبال جهانی از این محصولات زیاد است. 
این عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: وجود تنوع، مانع از وابستگی فروش این محصولات به مشتریان سنتی و قدیمی است، از طرف دیگر فضای مناسب صادراتی به مقاصد مختلف را نیز ایجاد کرده که با افزایش میزان تولید، بالارفتن فروش داخلی و صادرات را نیز مهیا می‌کند.
 
سرمایه های مردمی عاملی تاثیرگذار در توسعه

دیده ور در خصوص سرمایه‌های مردمی و ساخت پتروپالایشگاه‌ها اظهار داشت: موج تحولات ایجاد شده در سطح درآمدزایی و افزایش تولیدبسیار تاثیرگذاراست. ترغیب سرمایه گذاران علاوه بر ساخت پتروپالایشگاه‌های جدید، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرده و موجب افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی‌های موجود خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر