بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در سایه درس‌آموزی از ابا عبدالله حسین (ع) و حادثه کربلا، پیروزی نهایی از آن ملت ایران خواهد بود، گفت: امروز وظیفه اصلی همه مسئولان و کارگزاران نظام اعم از دولتی و غیردولتی و ایستادن واقعی در کنار امام حسین (ع)، تلاش برای رفع مشکلات مردم و یادآوری عزت و صبوری در برابر فشار‌های حداکثری دشمنان به مردم است.
کد خبر : ۱۹۵۹۱۷

بورس؛ دلگرم کننده است

به گزارش بورس نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که درس‌آموزی از حادثه کربلا بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد، اظهار کرد: آمریکا باید بفهمد که جنگ‌طلبی و جنگ‌طلبان سودی ندارند و باید جنگ‌طلبان را کنار گذاشته و سیاست‌های جنگ‌طلبی و فشار حداکثری را رها کند.

روحانی گفت: منطق جمهوری اسلامی ایران استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است و در برجام نیز منطق ما تعهد در برابر تعهد است، اگر آن‌ها به تعهد خود عمل کنند ما نیز عمل می‌کنیم و اگر آن را ناقص عمل کنند ما نیز چنین خواهیم کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجامی مهم‌ترین گام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و قابل مقایسه با دو گام قبلی نیست و اگر ضرورت داشته باشد در آینده باز هم گام‌های دیگر را برخواهیم داشت.

روحانی با بیان اینکه امروز چهره جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان چهره‌ای صلح‌طلب و متعادل مطرح است، گفت: ما هیچگاه آغازگر تجاوز و تحریم نبودیم و ابتدائاً تعهد را نشکستیم و آن‌ها بودند که تعهد را زیر پا گذاشتند و این منطق مهمی است که از آن برخوردار هستیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه فشار‌های اقتصادی را بکار گرفته است، نباید برخی از تندروی‌ها و مسیر‌های غیردقیق که مردم را آزار می‌دهد در جامعه اجازه بروز پیدا کند، چرا که مردم به اندازه کافی با غصه و سختی مواجه هستند و نباید اجازه داد که براساس بی‌دقتی‌ها غصه جدیدی بر مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر علیرغم فشار دشمن شاهد علائم مثبتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی هستیم، گفت: امروز شاخص‌های اقتصادی به ویژه بورس، ارز خارجی و امیدی که در زمینه رشد اقتصادی و سرعت تولید ایجاد شده بسیار دلگرم‌کننده است و نشان می‌دهد با ایستادگی و مقاومت خود می‌توانیم دشمن را مأیوس و به پیروزی برسیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر