بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل کارگزاری آینده نگرخوارزمی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

عرضه اولیه، میوه شیرین سرمایه گذاران نوپا/ رشد شاخص ادامه دارد

بازار سبزپوش روز‌های اخیر و رشد شاخص نشان از حرکت یک جریان نقدینگی مناسب به سمت بازار بورس دارد.
کد خبر : ۱۹۵۹۳۴

عرضه اولیه، میوه شیرین سرمایه گذاران نوپا/ رشد شاخص ادامه دارد

حسن قاسمی مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی ضمن بیان این مطلب به بورس نیوز گفت:عدم وجود رقیب در کنار بازار بورس عامل ورود نقدینگی به سمت بازار است. 
وی ادامه داد: فلزات، کامودیتی‌ها و مصارف جهانی وضعیت خوبی دارند و شرکت‌های کامودیتی محور (جدا از شرکت‌های کوچک) نیز به لحاظ قیمتی در شرایط مناسبی قرار دارند که همین عوامل برای ورود پول و رشد شاخص جذابیت ایجاد می‌کند. 
 
 
عرضه اولیه، میوه شیرین سرمایه گذاران نوپا/ رشد شاخص ادامه دارد

عرضه اولیه، میوه شیرین سرمایه گذار نوپا

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر عرضه‌های اولیه بر بازار گفت: با سرمایه گذاری بر عرضه اولیه ها، سهام دار با سرعتی مناسب، سود خود را دریافت می‌کند. همین امر موجب شده که توزیع زیاد آن‌ها ایجاد جذابیت کند. با این ویژگی، کسانی که در بورس نوپا هستند و طعم سرمایه گذاری را چشیده اند به سمت بازار جذب می‌شوند.

فضای رشد بازار مهیاست

قاسمی در پایان با اشاره به رشد ادامه دار شاخص اظهار داشت: ۵۰ درصد بازار را شرکت‌هایی تشکیل می‌دهد که با محصولات جهانی مرتبط هستند، برخی شرکت‌ها نیز در دوران تحریم افت فروش نداشتند که جای رشد دارند، با مطالب ذکرشده، بازار هم فضای رشد خود را مهیا ساخته است. شرکت‌های کامودیتی محور، خدماتی، PSP و پرداخت از جمله گزینه‌هایی هستند که این امکان رشد را تضمین می‌کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تقی
United States of America
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
عرضه اولیه خوبه ولی به شرطی که تعداددسهمای که به هر کد اختصاص پیدا میکنه زیاد و چشم گیر باشه حداقل ۲۰۰۰ سهم و روی قیمت مناسبی کشف قیمت بشه بالای ۱۰۰۰تومن که اگر صد درصد رو هم تو کوناه مدت داد ارزش سرمایگذاری داشته باشه وگرنه این عرضه ها با این تعداد سهم و قیمت هیچ گونه ارزش مادی برای سهامدار نداره.
تو این عرضه ها نهایتا سهامدار ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومن سود کنه که این اصلا رقمی نیست
فقط مردم معتاد به گرفتن عرضه شدن الان همین نوری که انقدر دو سال سنگشو به سینه میزدن چقدر سود داد ؟ قرار بود ۵میلیون تومن عرضه بشه بعد شد ۲میلیون و نیم بعد گفتن تو رنج ۱۸۰۰تا۲۵۰۰آخرشم شد ۱۶۰۰ ب هر کد هم ۵۳۳سهم از اون ۱۰۰۰ سهمی که باید اختصاص پیدا کنه رسید بنظرم خیلی مضحکه و سازمان بورس باید نسبت به این مساله رسیدگی کنه
یه مساله دیگه هم اینکه در ماه حداقل۴عرضه بیاد ینی هفته ای ی عرضه
بنظرم اینجوری هم در کاهش نقدینگی کمک میشه و پول مردم به جریان میافته و هم مردم طعم سود واقعی رو خواهند چشید.
درحال حاضر عرضه اولیه در ایران حز سیاه بازی چیز دیگه ای نیس آدم یاد سود سهام عدالت میافته که فقط دل مردم خوشه که میدن ولی چقدر؟