بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور سود عملیاتی را ۲۷۸میلیارد ریال، سود خالص را ۲۲۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۲۲میلیارد ریال اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۹۶۰۳۱

سود خالص ۲۲۱میلیارد ریالی «وهور»

به گزارش بورس نیوز، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه هرسهم ۵۵ ریال سود اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را ۲۷۸میلیارد ریال، سود خالص را ۲۲۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۲۲میلیارد ریال اعلام کرده است.

پرتفوی بورسی این دوره «وهور» سودی در بر نداشت. در این پرتفوی بیش از ۲هزار سهم سنگ آهن گهر زمین وجود دارد که در پایان دوره ارزش بازار پرتفوی آن با افت ۳میلیارد و ۹۵۴میلیون ریال مواجه شده است.

کل مبلغ سهام واگذار شده این شرکت ۱۲میلیارد و ۶۸میلیون ریال است. همچنین سود واگذاری‌های آن به ۸۱۹میلیون ریال اعلام شده است. در صورت ریز سهام تحصیل شده «وهور» در این دوره ۴میلیارد و ۲۹۲میلیون ریال رقم خورد.

برنامه‌ها و اهداف این شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام شده که اهداف آتی آن در خصوص ترکیب پرتفوی را می‌توان به دو بخش اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم کرد. در اهداف کوتاه‌مدت که شامل یک سال آتی می‌شود تغییر خاصی مدنظر نخواهد بود و فقط راه اندازی پروژه‌های در دست تکمیل به منظور افزایش ظرفیت تولید را می‌توان ذکر کرد. اما در خصوص اهداف بلندمدت می‌توان به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو مانند بادی، زمین گرمایی و سایر موارد از این دست اشاره کرد.

همچنین برآورد افزایش هزینه‌های شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ نسبت به سال مالی قبل در حدود ۷درصد خواهد بود.

علاوه بر این برنامه‌های تامین مالی را می‌توان به بخش تامین مالی از طریق تهاتر هزینه برق شرکت‌های گروه اشاره کرد. در مورد هزینه مالی باید گفت که با توجه به اینکه شرکت مشمول شناسایی هزینه مالی به دلیل خرید سهام نیروگاه منجیل از سازمان خصوصی سازی است به دلیل وجود مطالبات از مدیریت شبکه برق کشور، بدهی مزبور با مطالبات تهاتر شده و بر این اساس هزینه مالی مزبور اثر نقدی بر شرکت وارد نخواهد شد. نمونه این مطلب، تهاتر اقساط یک و دو سازمان خصوصی‌سازی با مطالبات از مدیریت شبکه است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر