بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
ارزش‌گذاری‌ در گزارش توجیهی بانک پارسیان بررسی شد؛

پایه‌های تجدید ارزیابی استوار بر سه زیرمجموعه

هیات مدیره بانک پارسیان پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی این شرکت را از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۹۶۰۶۵

پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی «وپارس»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، هیات مدیره بانک پارسیان پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی این شرکت را از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ارائه کرده است.

در صورت اجرایی شدن این افزایش سرمایه، مبلغ سرمایه ثبت شده شرکت با ۱۳۸ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال افزایش به ۱۶۲ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال خواهد رسید.

پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی «وپارس»

با این حال در گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت مواردی که در خصوص نحوه ارزش‌گذاری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری را مشاهده می‌کنیم.

بر اساس گزارش ارائه شده محل تامین منابع این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت به شرح جدول زیر محاسبه شده است:

پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه ۵۸۵ درصدی «وپارس»

همان گونه که در جدول مشاهده می‌شود بیشترین مازاد شناسایی شده از محل سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بوده که عمدتا مربوط به سه شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان به مبلغ مازاد ۵۷.۶۲۴ میلیارد ریال، شرکت گروه مالی پارسیان به مبلغ ۳۵.۱۰۹ میلیارد ریال و شرکت گروه داده پردازی بانک پارسیان به مبلغ مازد ۱۲.۲۷۹ میلیارد ریال است.

این در حالی است که هیچ گونه توضیحی در خصوص نحوه ارزش گذاری این شرکت‌ها تاکنون ارائه نشده و با توجه به سابقه سودآوری این شرکت ها، مبانی ارزش‌گذاری در خصوص این شرکت‌ها نامشخص است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر