بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
شرکت سرمایه گذاری ملت سود عملیاتی خود را در این دوره ۵۲میلیارد و ۸۰۸میلیون ریال، سود خالص را ۴۳میلیارد و ۵۰۷میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۶۴میلیارد و ۸۵۵میلیون ریال اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۹۶۰۸۹

زیان انباشته بیش از ۶۴میلیاردریالی «وملت»

به گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری ملت در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ سود هرسهم را ۴۴ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی خود را در این دوره ۵۲میلیارد و ۸۰۸میلیون ریال، سود خالص را ۴۳میلیارد و ۵۰۷میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۶۴میلیارد و ۸۵۵میلیون ریال اعلام کرده است.

«وملت» در گزارش خود با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خود در سهام شرکت‌های پذیرفته در بورس از رشد ۶میلیارد و ۲۶۹میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد. این شرکت اعلام کرد ارزش بازار آن با افزایش ۴میلیارد و ۵۰۹میلیون ریالی به ۸میلیارد و ۸۵۱میلیون ریال رسیده است.

در بند ۱۱ حسابرس قانونی شرکت به مانده تسهیلات مالی دریافتی گروه مربوط به تسهیلات سر رسید گذشته شرکت فرآورده‌های دریایی ارس اشاره دارد. این تسهیلات جمعا به مبلغ ۱۲میلیارد و ۳۵۵میلیون ریال (اصل و فرع) از بانک‌های ملت، کشاورزی و صادرات بوده که تا تاریخ این گزارش تسویه نشده و بابت سود و جرایم دیرکرد مربوطه ذخیره‌ای در حساب‌ها منظور نشده است. با توجه به مطالب مطروحه تعدیل حساب‌ها از بابت مورد فوق ضروری است، لیکن به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی، تعیین آثار مالی مربوطه بر صورت‌های مالی مورد گزارش، در حال حاضر میسر نشده است.

در بند۱۲ نیز به سرفصل سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و کوتاه مدت شرکت اشاره کرده است که با توجه به یادداشت توضیحی۴ صورت‌های مالی به ترتیب شامل مبالغ ۱۲۸میلیارد و ۳۲۵میلیون ریال و ۲۹میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شرکت‌های غیر بورسی است که علیرغم احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها به ترتیب به مبالغ ۱۰۸میلیارد و ۱۱۹میلیون ریال و ۱۴میلیارد و۳۳میلیون ریال، شواهدی درخصوص قابلیت بازیافت سرمایه‌گذاری‌های یاد شده به ارزش‌های دفتری منعکس در صورت‌های مالی و انجام آزمون کاهش ارزش آن‌ها ارایه نشده است. با توجه به مراتب فوق و بدلیل عدم دسترسی به اطلاعات و مدارک مورد نیاز در خصوص ارزش بازیافتنی سرمایه‌گذاری‌های مزبور در تاریخ ترازنامه، تعیین آثار احتمالی مربوطه بر صورت‌های مالی مورد گزارش میسر نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
..... نقطه چینها انواغ مختلف فحشهای بد به دولت و حقوقیاش هست که پس انداز ماهارو یکی دو ماهه مالخود کردند ........ها ........ها