بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

رشد ۲۰ درصدی سهام پتروشیمی‌ها/ تازه واردان سهم بنیادی بخرند

بازار یکپارچه سبز پوش امروز جریان‌های متفاوتی را در خود پوشش داده و حمله ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو، تقریبا نیمی از تولید نفت آن را متوقف کرد و قیمت نفت خام نیز دچار جهشی ۱۰ دلاری شد. کارشناسان پیش بینی می‌کنند در صورتی که عربستان نتواند تولید خود را بازیابی کند تا ۱۰۰ دلار هم افزایش قیمت وجود دارد.  
کد خبر : ۱۹۶۱۵۷
 
رشد ۲۰ درصدی سهام پتروشیمی ها/ تازه واردان سهم بنیادی بخرند
 
کمال خانزاده، مدیرعامل کارگزاری ملل پویا در ارزیابی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: جریان نقدینگی موجود در بازار، باعث رشد ۴۵۲۶ واحدی شاخص شد. اخبار مربوط به حوزه نفت و افزایش قیمت آن نیز، بر پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها تاثیری مثبت داشت.
 
تجدید ارزیابی شرکت‌ها بازار را مثبت کرد

وی تجدید ارزیابی برخی سهم‌ها را نیز امری موثر بر بازار امروز عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش سرمایه بانک پارسیان و انتشار آن بر کدال، پیش بینی می‌شود که طی ماه آینده افزایش سرمایه شرکت‌ها اعلام و روندی مثبت در اکثر سهم‌ها ایجاد خواهد شد.

حجم نقدینگی بالاست

این کارشناس بازار سرمایه تمامی موضوعات مطرح شده را از عوامل تاثیر گذار بر بازار روز جاری دانست و اضافه کرد: روز‌های اخیر به عنوان آخرین هفته سال مالی اکثر کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است و باید عملا بازار را تحت تاثیر منفی قرار دهد، اما حجم نقدینگی موجود، از این امر جلوگیری می‌کند.
 
وی افزود: اگر شرایط به همین صورت ادامه داشته باشد و اتفاق سیاسی خاصی رقم نخورد، روند رشد مجددا مثبت‌تر خواهد شد.
 
رشد ۲۰ درصدی سهام پتروشیمی ها/ تازه واردان سهم بنیادی بخرند
 
پیش بینی ۲۰ درصدی رشد سهم پتروشیمی‌ها

خانزاده وضعیت پتروشیمی‌ها را مثبت خواند و گفت: طی ۶ماه اخیر، پتروشیمی‌های صادراتی، رشد خوبی را تجربه کرده‌اند؛ گزارش‌های ۶ماهه اخیر شرکت‌های صادراتی و داخلی این حوزه مساعد اعلام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه و طی یک ماه اخیر قیمت سهام این صنعت رشدی ۱۵ تا ۲۰درصدی داشته باشد.

تازه واردان صبری سه ماهه داشته باشند

این کارشناس بازارسرمایه به افراد نوپا جهت ورود به بازارسرمایه پیشنهاد کرد: با توجه به رشدی که شاخص در سال جاری داشته، پیشنهاد می‌شود تازه واردان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این امر مبادرت ورزند؛ در صورتی که مایل به حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار هستند، سهم‌های بنیادی مانند پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها، فولادی‌ها و صادراتی‌ها گزینه‌های مناسبی برای سه تا چهار ماه سرمایه‌گذاری است که در این مدت بتوانند با شرایط بازار آشنا شده و سپس به تک سهم‌های بازار پایه ورود کنند که متضرر نشوند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر