بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
این روغن‌ساز در دیگ تجدید ارزیابی؛

آیا آش «غبشهر» روغن می‌اندازد

شرکت «صنعتی بهشهر» در مقایسه با رقیب خود، «مارگارین» محصولات خود را با نرخ بالاتر به فروش می‌رساند و خود را برای تحولات جدید آماده کرده است.
کد خبر : ۱۹۶۱۵۸

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «صنعتی بهشهر» با فروش ۲۹۷ میلیارد تومانی در مرداد ماه، جمع درآمد‌های خود در ۸ ماه سپری شده از سال مالی منتهی به آذر ماه ۹۸ را به ۱۸۲۲ میلیارد تومان رساند. این رقم نسبت به عملکرد ۸ ماهه سال مالی گذشته ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کند، در دو ماه اخیر این روغن‌ساز شتاب بالایی به فروش خود داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مطلوبی را به نمایش گذاشته است.

آیا آش «غبشهر» روغن می‌اندازد

نرخ فروش روغن نباتی این شرکت در بازار داخل در سال مالی جاری همواره بیش از سال گذشته بوده و روند صعودی که از سال گذشته آغاز شده بود را ادامه داده و در حالی که سال مالی را با نرخ ۶۵۰۶ تومان به ازای هر کیلو آغاز کرده بود، در آخرین ماه به ۷۶۸۶ تومان رسیده است.

آیا آش «غبشهر» روغن می‌اندازد

نکته جالب توجه این است که این شرکت در مقایسه با رقیب خود، «مارگارین» محصولات خود را با نرخ بالاتر به فروش می‌رساند. در حال روغن نباتی‌های «غبشهر» با نرخ ۷۶۸۶ تومان در هر کیلو به بازار عرضه می‌شوند، «غمارگ» محصول خود را ۷۱۲۰ ریال به فروش رسانده است.

در حال حاضر، هر سهم «غبشهر» ۸۷۰ تومان و «غمارگ» ۹۲۰ تومان معامله می‌شود و ارزش بازار هر کدام به ترتیب، ۲۶۵۷ و ۷۸۱ میلیارد تومان است.

در نظرسنجی آبسیم پلاس در خصوص معاملات «غبشهر» خریداران و فرشندگان جنگ برابری داشتند و در حالی که ۴۹ درصد ابزار تمایل به خرید این سهم کرده بودند، ۵۱ درصد دیگر فروش را برگزیدند.

آیا آش «غبشهر» روغن می‌اندازد

در معاملات این سهم در شانزدهمین روز شهریور ماه ۵۶۱ خریدار در مقابل ۱۸۵ فروشنده صف‌آرایی کردند که در نهایت، رشد قیمت یک درصدی در آن روز رقم خورد.

یکی از نکات مثبت «غبهشر» که می‌تواند محرک این سهم برای صعود باشد، اخبار منتشره در خصوص بازگشت ۱۳۴ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از جانب دولت است. علاوه بر این، از آن جا که چندی است بحث آزادسازی نرخ ارز واردات روغن خام بر سر زبان‌ها افتاده، این شرکت پیش‌دستی کرده و خط اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را مهیا کرده تا بتواند سهم بیشتری از بازار روغن نباتی کسب کند. با توجه به برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی خط تولید روغن‌های خاص، برآورد می‌شود «غبهشر»، برآورد می‌شود حاشیه سود شرکت به ارقامی بیش از ۱۰ درصد سال مالی ۹۷ افزایش یابد. در گزارش عملکرد ۶ ماهه، حاشیه سود ناخالص به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

از این نکته نیز نباید گذشت که این شرکت که در زمینی به وسعت ۱۸۰ هکتار قرار دارد، از ابتدای فعالیت تا به امروز دارایی‌های خود را تجدید ارزیابی نکرده، تجدید ارزیابی می‌تواند محرک دیگری برای رشد قیمت سهم باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد‌های عملیاتی شرکت به بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال رسید؛

افزایش ۱۴۸ درصدی سودآوری "غبشهر"

شاخص‌های عملکردی این روغن‌فروش بررسی شد؛

ادامه روند ناامیدکننده کاهش نرخ روغن "غمارگ"

رشد ۱۷۶ درصدی سود در دوره ۹ ماهه سال جاری؛

کسب سود ۴۳۳ریالی "غبشهر" به ازای هر سهم

ارسال نظر