بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
معاون فنی بیمه البرز در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

ضعف قوانین، سد راه تعامل بیمه‌ها

تحت پوشش قراردادن فعالیت و خدمات استارت آپ ها در آینده می تواند درآمد قابل توجهی برای شرکت های بیمه به همراه داشته باشد.
کد خبر : ۱۹۶۱۹۴

تعامل بیمه ها و استارت آپ ها، فرصتی طلایی برای هر دو طرف

به گزارش بورس نیوز، به رغم قابل دسترس بودن اپلیکیشن های مختلف در حوزه های گوناگون و امکان انجام امور در بستر اینترنت با صرف زمان و هزینه کمتر، بسیاری از این اپلیکیشن ها هنوز نتوانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند و خیلی از افراد جامعه ترجیح به انجام امور به روش های سنتی دارند.
به نظر کارشناسان حوزه کسب و کارهای اینترنتی و مجازی، در صورت تعامل بیمه ها و استارت آپ ها و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن فعالیت استارت آپ ها، اطمینان کاربران و مشتریان به شرکت ها افزایش یافته و فعالیت کسب و کارهای اینترنتی رونق بیشتری خواهد داشت.

احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه البرز در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: تحت پوشش قرار دادن فعالیت استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی، به نوعی پوشش بیمه‌ای اعتباری و به منظور تضمین حسن انجام کار در کسب‌و‌کارهای اینترنتی بوده و فعلا بستر لازم برای این کار فراهم نشده است.

وی افزود: در کشور ما اگر چه برخی نهادها همچون معاون فناوری ریاست جمهوری تلاش بسیاری برای توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها داشته اند؛ اما هنوز مقررات لازم برای تحت پوشش قرار دادن فعالیت استارت‌آپ‌ها تدوین نشده و ضمنا بیمه مرکزی هم تا کنون هیچ دستورالعملی در این خصوص به شرکت های بیمه ابلاغ نکرده است.

صفرزاده ادامه داد: در حال حاضر با مقررات موجود بیمه مرکزی، امکان بیمه کردن خدمات استارت‌آپ‌ها و صدور بیمه‌نامه تضمین فعالیت فراهم نیست. البته این موضوع، غیر ممکن نخواهد بود و در صورت تدوین مقررات لازم و امکان تعیین مولفه های شناسایی ریسک و بررسی و برآورد بازه های احتمال وقوع ریسک برای شرکت های بیمه، ارایه پوشش‌های بیمه‌ای به کسب‌و‌کارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها امکانپذیر خواهد شد.

وی افزود: استارت‌آپ‌ها جهت استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای باید ارزیابی شده و نحوه ارزیابی عملکرد و اعتبارسنجی عملیات این شرکت ها، می بایست توسط موسسات اعتبارسنجی انجام شود. برای مثال موسسات اعتبارسنجی بعنوان آنالیز کننده ریسک، سامانه شکایات این شرکت ها را بررسی کنند تا میزان ریسک نارضایتی مشتریان مشخص شود.

این فعال صنعت بیمه در خاتمه تصریح کرد: با توجه به حضور روزافزون استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی در تمامی حوزه ها، تحت پوشش قراردادن فعالیت و خدمات استارت آپ ها در آینده می تواند درآمد قابل توجهی برای شرکت های بیمه به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وقتی دست بیمه‌ها بسته می‌شود؛

شرکت‌های بیمه زیر پرچم سرخ بانک‌ها

وقتی دست بیمه‌ها بسته می‌شود؛

شرکت‌های بیمه زیر پرچم سرخ بانک‌ها

ارسال نظر