بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
بررسی عملکرد از دل اقیانوس؛

وضعیت عجیب و حداقلی درآمد‌های عملیاتی

جمع زیان انباشته شرکت تا ۱۰ تیر ماه سال جاری و تا پایان دوره ۶ ماهه سال مالی شرکت به بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال و معادل ۳.۲۹۶ ریال به ازای هر سهم رسیده است.
کد خبر : ۱۹۶۲۰۱

حجم اندک و بسیار نازل درآمد‌های عملیاتی «حاریا»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت کشتیرانی آریا در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۰ تیر ماه سال جاری، زیان خالص ۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریالی و معادل ۱۴ ریال به ازای هر سهم را محقق کرده که این زیان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد دوبرابری داشته است.

به این ترتیب جمع زیان انباشته شرکت تا ۱۰ تیر ماه سال جاری و تا پایان دوره ۶ ماهه سال مالی شرکت به بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال و معادل ۳.۲۹۶ ریال به ازای هر سهم رسیده است. این میزان زیان در کنار درآمد‌های عملیاتی نازل شرکت، هیچگونه توجیهی در خصوص قیمت سهام شرکت در محدوده ۵.۰۰۰ ریال و ارزش بازار ۱.۳۶۵ میلیارد ریالی شرکت باقی نمی‌گذارد.

حجم اندک و بسیار نازل درآمد‌های عملیاتی «حاریا»

نکته قابل تامل در صورت سود و زیان شرکت، حجم اندک و بسیار نازل درآمد‌های عملیاتی کسب شده شرکت در این دوره است. این شرکت در دوره ۶ ماهه تنها موفق به کسب درآمد عملیاتی ۲۰۳ میلیون ریالی! شده و درآمد سال مالی قبل نیز وضعیت مشابهی داشته و صرفا به میزان ۳۲۴ میلیون ریال محقق شده است.

لازم است مدیران این شرکت بازار پایه‌ای در خصوص برنامه هایشان در جهت رشد درآمدزایی شرکت در سنوات آتی به سهامداران و فعالان بازار اقدام به شفاف‌سازی کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر