بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
تزریق خون تازه به رگ‌های این داروساز؛

«دابور» خریدار دارد

شرکت «داروسازی ابوریحان» در پیش بینی‌های خود کمی در فضای احتیاط به سر می‌برد و برآورد‌های آبسیم پلاس نشان از تحقق رقم‌های جدید در صورت‌های مالی این شرکت دارد.
کد خبر : ۱۹۶۲۱۷

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «داروسازی ابوریحان» در آخرین روز‌های مرداد ماه پیشنهاد خود در خصوص افزایش سرمایه ۲۱ میلیارد تومان را ارائه کرد تا در ادامه با سرمایه ۶۰ میلیارد تومان به فعالیت خود ادامه دهد.

این افزایش سرمایه تماما خرج تسویه تسهیلات مالی دریافتی و کاهش هزینه مالی می‌شود. از همین رو، این شرکت برآورد کرده با ورود سرمایه جدید، سود خالص سال ۹۸ به رقم ۷۷ میلیارد تومان برسد. در این پیش بینی، ۲۹۸ میلیارد تومان درآمد فروش محصولات درنظر گرفته شده که نگاهی به عملکرد ۵ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که تاکنون موفق به تحقق ۵۴ درصد رقم برآوردی، شده است.

«دابور» خریدار دارد

از سوی دیگر، عملکرد ماهانه «دابور» در ماه‌های سال جاری به مراتب بهتر از سال گذشته بوده و از این رو، می‌توان انتظار داشت که ارقامی بالاتر از آن چه پیش بینی شده به واقعیت مبدل شود. علاوه بر این، در صورت حذف ارز دولتی دارو، یکی از موانع صادرات بر سر راه داروسازان برداشته می‌شود و تا حدی درآمد‌ها بهبود خواهد یافت.

«دابور» خریدار دارد

علت افزایش فروش عمدتا ناشی از تغییر در ترکیب سبد محصولات و افزایش نرخ برخی از اقلام دارویی بوده که مجوز آن اخیرا صادر شده است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت سطح درآمد‌ها تا رقم ۴۲۰ میلیارد تومان رشد کند.

حدود ۴۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی که در اولین روز هفته جاری انجام گرفت، موقعیت فروش را در این سهم انتخاب کردند اما؛ «دابور» در آن روز و روز‌های پس از آن در حداکثر قیمت ممکن معاملات خود را به ثبت رساند و به خوبی کام همراهان و خریداران خود را شیرین کرد.

«دابور» خریدار دارد

در ۳ ماهه گذشته، «دابور» به طور میانگین، ۱۱۵ فروشنده و ۱۷۶ خریدار داشته که این نسبت نیز تقریبا در نظرسنجی نیز به نمایش درآمده است.

ارزش بازار این شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۱۸۷ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر