بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
برای بازار امروز با توجه تشدید عرضه‌ها در اکثر گروه ها، انتظار کاهش قیمت‌ها را در اکثر گروه‌ها انتظار خواهیم داشت.
کد خبر : ۱۹۶۲۶۸

پیش گشایش

آنچه در معاملات دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات روز گذشته شاهد کاهش بیش از ۱ درصدی شاخص کل پس از افت قیمت‌ها در شرکت‌های بزرگ بودیم. شاخص کل با بیش از ۳ هزار و ۸۳۴ واحد افت در آستانه بازگشت با کانال ۳۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات همچنان در سطح قابل توجهی قرار دارد و شاید این موضوع همچنان به عنوان سیگنالی مثبت از حضور خریداران در بازار سرمایه باشد. گروه بانکی در این بین علیرغم افت قیمت‌ها در اکثر صنایع، با رشد قیمتی همراه بود و همانند روز‌های گذشته بیشترین ارزش معاملات در بازار مربوط به این گروه بود. نماد‌های «وتجارت»، «وبصادر» و «ذوب آهن بیشترین ارزش معاملات را در جریان معاملات روز گذشته به خود اختصاص دادند و ارزش معاملات تنها در دو نماد «وتجارت» و «وبصادر» با عرضه‌های سنگین سهامداران حقیقی و حقوقی این بانک‌ها در قیمت‌های مثبت به بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید.
همچنین شاخص فرابورس با ۲۱ واحد کاهش و معادل ۰.۵ درصد افت به کانال ۳ هزار واحدی بازگشت و به ۳ هزار و ۹۹۰ واحد تنزل یافت.

اخبار سیاسی
سخنان رهبر انقلاب در خصوص عدم مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی و هماهنگی مسئولین سیاسی کشور در این زمینه، از جمله اخبار مهم سیاسی روز گذشته بوده است. ایشان مذاکره با امریکا را صرفا در شرایط بازگشت این کشور به برجام و مذاکره در چارچوب برجام و با حضور سایر اعضای برجام مشروع دانستند.

ایشان، علت اصرار آمریکایی‌ها و واسطه کردن برخی اروپایی‌ها برای مذاکره و دیدار را در همین چارچوب دانستند و افزودند: البته من راجع به اروپایی‌ها در یک وقت دیگر صحبت خواهم کرد، اما علت اصرار آن‌ها به اینکه اگر با رئیس‌جمهور آمریکا یک جلسه بگذارید همه مشکلات شما حل خواهد شد، این است که اثبات کنند فشار حداکثری در مقابل ایران یک سیاست موفق است و باید همین سیاست را به کار بست.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ما در مقابل باید ثابت کنیم که سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد.

در دیگر خبر، صدر اعظم آلمان در نشست خبری با پادشاه اردن تاکید کرد که تنها راه کاهش تنش‌ها در غرب آسیا بازگشت به برجام است. وی همچنین خبر از ادامه و تمدید ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی با توجه به وضعیت کشور یمن خبر داد.


اقتصاد کلان
در حوزه بین‌الملل، وزیر نفت هند گفت: دهلی‌نو در تلاش است، پس از حمله به تاسیسات نفت عربستان، واردات نفت از روسیه را افزایش دهد. این اقدام پس از کاهش ۵۰ درصدی عرضه نفت عربستان سعودی پس از حمله‌های پهپادی یمن علیه این کشور روی داد. همچنین روس‌نفت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، احتمال افزایش صادرات نفت به پالایشگاه‌های هندی را تایید کرد.

قیمت جهانی نفت پس از رشد خیره‌کننده ۱۵ درصدی در جریان معاملات روز دوشنبه، در معاملات دیروز با کاهش قیمت بیش از ۴ درصدی مواجه بود و به این ترتیب بخشی از رشد قیمت‌ها در روز دوشنبه جبران شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت در زمان تنظیم این گزارش با ۳ دلار و ۲۷ سنت کاهش به ۶۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای نفت خام امریکا نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و با بیش از ۴ درصد کاهش قیمت در بهای ۶۰ دلار و ۳ سنت داد و ستد شد.

در خبری مرتبط با بازار سرمایه، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ گفت: لایحه آزادسازی سهام عدالت که در کمیسیون اصلی تصویب شده، به زودی در جلسه علنی مجلس بررسی می‌شود. وی گفت: دو هفته پیش گزارش نهایی کمیسیون اصل ۴۴ در مورد لایحه آزادسازی سهام عدالت را برای هیأت رئیسه فرستادیم، اما در نوبت بررسی، لوایح و طرح‌های زیادی در نوبت هستند، اما، چون لایحه از سوی ارسال شده، مجلس می‌خواهد سرنوشت این لایحه امسال تعیین‌تکلیف شود.

همچنین در خبری دیگر در این حوزه شاهد اعلام مسئولین بازار سرمایه در خصوص ممنوعیت خرید اعتباری در بازار پایه با توجه به ریسک بالای معاملات در این بازار بودیم.


کدال نگر

در سامانه کدال شاهد انتشار گزارش‌های توجیهی افزایش سرمایه شرکت‌ها هستیم. از جمله می‌توان به پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۶۰ درصدی فرآوری مواد معدنی ایران از محل سودانباشته، پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۱ درصدی «کروی» از محل سود انباشته و همچنین پیشنهاد افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شرکت تراکتورسازی ایران از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران اشاره کرد.

بازار امروز
برای بازار امروز با توجه تشدید عرضه‌ها در اکثر گروه ها، انتظار کاهش قیمت‌ها را در اکثر گروه‌ها انتظار خواهیم داشت. به خصوص این موضوع در خصوص گروه بانکی با توجه به سنگین شدن عرضه‌ها در جریان معاملات روز گذشته، نمود بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سال مالی تمام کارگزاری ها پایان شهریور نیست!

ارسال نظر