بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
سود سهام عدالت سال ۹۷ پرداخت می‌شود؛

پرداخت سود سهام عدالت از آخرین ماه پاییز

در هفته اول آبان ماه می‌توان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چه میزان سود دریافت می‌کند و پرداخت سود هم اواخر آذر ماه شروع به توزیع می‌شود.
کد خبر : ۱۹۶۳۰۴

پرداخت سود سهام عدالت از آخرین ماه پاییز

 

به گزارش بورس نیوز، جعفر سبحانی درخصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد: رقم و میزان سود این سهام به عواملی بستگی دارد طبیعی است که سود به اندازه سهمی باشد که خریده شده است.

وی افزود: از ابتدا سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان برای مشمولان مصوب شده بود. از زمان شروع ثبت نام تا زمان ساماندهی در سال ۹۵ سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر در بخش سهام عدالت به سازمان خصوصی‌سازی واریز و به خزانه منتقل می‌شد تا بدانیم پس از ۱۰ سال میزان یک میلیون تومان سهم تخصیصی مشمولان چه میزان برای یک فرد مالکیت ایجاد کرده که این عدد بعد از ۱۰ سال به ۵۳۲ هزار تومان رسید.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی بیان کزد: پرداخت سود در سال‌های ۸۸ و ۸۹ اشتباه دولت وقت بوده است. توزیع سود در آن زمان برخلاف قانون بود و مجلس هم اعلام کرد که دولت دیگر نباید به مشمولان سود بپردازد. اما عده‌ای در دو مرحله ۱۲۰ هزار تومان سود دریافت کردند و طبیعی است که این سود از عدد ۵۳۲ هزارتومان آن‌ها باید کسر شود و نباید کسانی که سود دریافت کرده‌اند با افرادی که دریافت نکرده‌اند یکسان باشند.

سبحانی ادامه داد: این سود برای سال ۹۷ باز هم افزایش پیدا می‌کند که فعلا نمی‌توان میزان آن را مشخص کرد. زیرا هنوز مجمع چند بنگاه و شرکتی که سهام عدالت دارند، برگزار نشده است.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: در هفته اول آبان ماه می‌توان گفت که سود تخصیصی تمام مشمولان چقدر خواهد بود و هر مشمول چه میزان سود دریافت می‌کند و پرداخت سود هم اواخر آذر ماه شروع به توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر