بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
مدیرعامل بورس انرژی گفت: در مجموع ۷۶۰ هزار و ۱۳۲ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فاز‌های ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه ۶ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۰ ریال برای هر قرارداد، امروز چهارشنبه و در یک روز کاری عرضه اولیه می‌شوند.
کد خبر : ۱۹۶۳۲۷

به گزارش بورس نیوز، سید علی حسینی درخصوص عرضه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی در معاملات امروز اظهار کرد: این اوراق امروز و تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان که از مجموعه شرکت‌های فرعی صندوق بازنشستگی کارکنان نفت محسوب می‌شود، به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد‌های «سمیعا ۹۹۱» عرضه خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۷۶۰ هزار و ۱۳۲ قرارداد سلف موازی استاندارد میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان با هدف تامین مالی طرح توسعه جامع و تکمیل فاز‌های ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی و به قیمت عرضه ۶ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۰ ریال برای هر قرارداد، امروز چهارشنبه و در یک روز کاری عرضه اولیه می‌شوند.

مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: مدت و سررسید قرارداد‌های مربوط به این اوراق یکساله یا به عبارتی یکسال پس از شروع دوره عرضه اولیه با نرخ سود روزشمار ۱۷.۵ درصد بوده و اوراق مذکور از طریق شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز معاملات سلف موازی استاندارد عرضه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: دامنه نوسان قیمت روزانه این اوراق نامحدود بوده و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

وی بیان کرد: بورس انرژی ایران تلاش کرده با تقویت بازار مالی کشور از طریق بسترسازی و تعریف ابزار‌های مالی مختلف ضمن فراهم کردن امکان تامین مالی موثر بنگاه‌ها و واحد‌های اقتصادی از بازارسرمایه به افزایش سهم تامین مالی بلندمدت در اقتصاد کمک کند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: شفافیت در بازار سرمایه نه تنها به همه ذینفعان بلکه به قانون‌گذار، سیاست‌گذار و دولت نیز در برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و ایجاد شفافیت مالی کمک می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر