بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
وزیر نفت گفت: برداشت ایران از میدان گازی مشترک با قطر (پارس جنوبی) مدتی است که افزایش یافته، به‌گونه‌ای که از سال ۹۷ برداشت روزانه ما از این میدان مشترک همواره رو به افزایش بوده است.
کد خبر : ۱۹۶۳۴۳

افزایش برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نفت کالایی عمومی و مورد نیاز انسان‌ها بوده و باید اجازه داد به صورت آزاد در بازار‌ها جریان داشته باشد.

وی دررابطه با تلاش آمریکا برای جایگزینی نفت عربستان به جای ایران ادامه داد: آمریکا از خیلی وقت پیش دنبال این موضوع و همچنین استفاده از نفت شیل است، شاید یکی از دلایلی که نفت ایران را تحریم کرد همین موضوع باشد که آن را در ذهن خود می‌پروراند.

وزیر نفت درخصوص با همکاری روسیه و چین در پروژه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در شرایط فعلی روس‌ها عملکرد قابل قبول‌تری داشتند، اما چینی‌ها زیاد فعال نیستند.

زنگنه خاطرنشان کرد: برداشت ایران از میدان گازی مشترک با قطر (پارس جنوبی) مدتی است که افزایش یافته، به‌گونه‌ای که از سال ۹۷ برداشت روزانه ما از این میدان مشترک همواره رو به افزایش بوده است.

وی تاکید کرد: این موضوع به دلیل تلاش برای تثبیت واحد‌های دیگر و افزایش برداشت گاز از دریا تداوم خواهد داشت و تلاش خواهد شد تا پایان سال جاری برداشت روزانه گاز ایران به بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب برسد.

وزیر نفت درخصوص حمله به آرامکو گفت: این یک مساله کوتاه‌مدت بوده و آثار کوتاه‌مدتی نیز خواهد داشت و همه درگیر این آثار خواهند بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر