بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کسب سود خالص ۱۸۵میلیارد ریالی قند ارومیه در سال مالی گذشته؛

افت ۲۳درصدی درآمد‌های عملیاتی «قاروم»

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال به مبلغ ۲.۳۴۷ میلیارد ریال محقق شده که نشان‌دهنده افت ۲۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی نسبت به پارسال است.
کد خبر : ۱۹۶۵۱۰

افت  ۲۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی «قاروم»

کسب سود خالص ۱۸۵ میلیارد ریالی قند ارومیه در سال مالی گذشته
رشد ۱۶ درصدی سودآوری شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت قند ارومیه در سال مالی منتهی به پایان تیر ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۱۸۵ میلیارد ریالی و معادل ۱.۰۷۸ ریال به ازای هر سهم شده است. این سود در مقایسه با سال مالی قبل از آن افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این سال به مبلغ ۲.۳۴۷ میلیارد ریال محقق شده که نشان‌دهنده افت ۲۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی نسبت به پارسال است. با این حال کسب سود غیرعملیاتی از محل سود سرمایه‌گذاری‌ها و سایر موارد به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال منجر به رشد سودآوری شرکت در سال گذشته شده است. با توجه به عدم ارائه یادداشت‌های توضیحی مربوط به صورت‌های مالی، ارائه تفکیکی این بخش از درآمد‌های شرکت امکانپذیر نیست.

افت  ۲۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی «قاروم»

مقادیر فروش شکر سفید شرکت در این سال به میزان ۶۳ هزار و ۶۵۴ تن محقق شده که ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افت را نشان می‌دهد. مقادیر فروش محصولات فرعی نظیر تفاله خشک، تفاله‌تر و ملاس نیز در این سال کاهش فروش را نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد که توضیحات مدیریت شرکت در خصوص علل افت مقادیر فروش شرکت در سال مالی گذشته و شفاف سازی در این خصوص لازم باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر