بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
اولین محموله ریل قطارهای پرسرعت تولید شده در ذوب آهن اصفهان با حضور دو وزیر تحویل داده شد.
کد خبر : ۱۹۶۵۵۰

به گزارش بورس نیوز،  مراسم نمادین تحویل اولین محموله ریل قطارهای پرسرعت تولید شده در ذوب آهن اصفهان با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، وزیر راه و شهرسازی ، استاندار اصفهان ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و جمعی از مسئولین این وزارتخانه ها شنبه ۳۰ شهریورماه در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: امروز از نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش بی وقفه ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل استاندارد بودیم و در پروژه های مختلف از این محصول بهره می بریم و قطعاً از واردات آن بی نیاز هستیم .

وی افزود : ذوب آهن اصفهان از ذخائر صنعت کشور است و امروز شاهد نتایج درخشان خودباوری و استفاده از توان داخل در این مجموعه هستیم .

وزیر راه و شهرسازی، تولید ریل و دیگر موفقیتهای ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر دشمن در جبهه صنعت و اقتصاد با تمام قوا علیه کشور ما تلاش می کند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ،تنها راه مقابله با این هجمه دشمن ، تکیه بر توان داخل و توسعه تولید ملی است .

رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این مراسم ، توسعه را امری مداوم و توقف ناپذیر دانست و گفت: تولید ریل در ذوب آهن یکی از نمادهای مهم توسعه صنعت کشور است و این امر تداوم دارد و امیدوارم به زودی برای بازدید از محصولات جدیدتر ذوب آهن به این شرکت بیاییم .

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رشد صنعت فولاد کشور را چشمگیر توصیف کرد و گفت: خوشبختانه جایگاه کشور در صنعت فولاد رشد قابل توجهی داشته و تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان یک گام مهم دیگر در توسعه این صنعت محسوب می شود .

وی همچنین بر ضرورت تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان تاکید نمود و گفت: سیاست اصلی کشور جلوگیری از خام فروشی است و با جدیت تمام ایجاد توازن در زنجیره فولاد پی گیری می شود تا شاهد رشد ارزش افزوده در این بخش باشیم .

 

یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم گفت: اولین بخش از محموله ریل قطارهای پرسرعت امروز به راه آهن جمهوری اسلامی به صورت نمادین تحویل داده شد و در دو مناقصه دیگر مربوط به تامین ریل نیز شرکت کرده ایم .

وی افزود: ظرفیت تولید ریل در ذوب آهن ۴۰۰ هزارتن است و به راحتی قادر به تامین ریل مورد نیاز کشور که حدود ۱۲۰ هزار تن است ، می باشیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در صورتی که کل نیاز داخل توسط ذوب آهن تامین شود، ۱۰۰ میلیون یورو در سال صرفه جویی ارزی داریم .

وی هزینه راه اندازی پروژه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان را بالغ بر 50 میلیون یورو و 100 میلیارد تومان ذکر کرد.

یزدی زاده تصریح کرد: امروز تفاهم نامه فروش ریل نیز بنا بود با حضور وزاری صنعت ،معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی در ذوب آهن امضا شود که به دلیل فشردگی برنامه های این دو وزیر در اصفهان ، این امر انجام نشد اما تفاهم نامه مذکور را می توان امضاءشده دانست چون مورد تایید کامل این مقامات قرار دارد و به زودی امضاء می شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

صادرات "ذوب" و کوره‌هایی که سرد نشد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

صادرات "ذوب" و کوره‌هایی که سرد نشد

ارسال نظر