بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
زنگنه درباره انتشار اخباری در رابطه با وجود مشکلات در تولید بنزین سوپر گفت: ما هیچ مشکلی در تولید بنزین نداریم.
کد خبر : ۱۹۶۵۶۳

هیچ مشکلی برای تولید بنزین نداریم

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه امروز پس از پایان آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، در جمع خبرنگاران در خصوص ادعای جایگاه‌داران سوخت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دریافت مبلغی به عنوان حق‌الزحمه برای جایگاه‌داران از مردم اظهار کرد: قرار نیست روی قیمت عددی اضافه شود و قانون نیز چنین اجازه‌ای نداده است. برداشت آن‌ها (جایگاه‌داران) درست نیست.

وی درباره تحریم‌ناپذیر شدن صنعت پتروشیمی با تاکید بر تقویت صنایع پایین‌دستی افزود: حتی اگر بخواهیم محصولات پایین‌دستی تولید کنیم برای ادامه کارمان نیاز داریم آن‌ها را نیز صادر کنیم، بنابراین ارتباط بین‌المللی با همه کشور‌ها ضروری است.

وزیر نفت درباره اینکه آیا درخواست از ایران برای خرید نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو افزایش یافته است، تاکید کرد: درباره تحریم صحبت نمی‌کنم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که با توجه به نوپا بودن فعالیت شرکت‌های استارت‌آپ در صنعت نفت، آیا این احتمال وجود دارد که در آینده حیات اقتصادی این شرکت‌ها وابسته به حمایت‌های وزارت نفت باشد، بیان کرد: در حال حاضر ما از تجارب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر شرکت‌های شتاب‌دهنده و استارت‌آپ‌ها استفاده کرده‌ایم و بدون شک کار تکروانه‌ای در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که شرکت‌های استارت‌آپ نباید به کمک‌های مالی معتاد شوند، به تجربه‌های مشابهی که در دنیا در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و افزود: در دیگر کشور‌های دنیا این کار‌ها آغاز شده است و ما هم در حال استفاده از این تجربه‌ها هستیم، ما فقط در دوره جنینی (به دلیل نوپا بودنشان) از آن‌ها حمایت می‌کنیم. البته حمایت‌ها و کمک‌های صورت گرفته از آن‌ها مبتنی بر روش و رویه است.

وزیر نفت در این باره که گفته شده سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده گوگرد بنزین افزایش یافته نیز تصریح کرد: من گزارشی از سازمان حفاظت محیط زیست در این باره دریافت نکرده‌ام، عده دیگری دارند این موضوع را اعلام می‌کنند.

‌زنگنه درباره نگاه وزارت نفت به توسعه پتروپالایشگاه‌ها نیز با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی درباره توسعه پتروپالایشگاه‌ها، اظهار کرد: ما (وزارت نفت) آیین‌نامه اجرایی آن را زودتر از زمانی که متعهد بودیم، نوشتیم و دیروز به دولت ارسال کردیم، آنجا نیز تسهیلاتی را برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها در نظر گرفته‌اند که دولت نیز برای راه‌اندازی آن‌ها را کمک کند، ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وزیر نفت درباره مصوبه روز گذشته شورای اقتصاد درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: هنوز تصمیمی در این باره نهایی نشده است.

وی درباره شایعات اخیر هپکو خاطرنشان کرد: عده‌ای دروغ‌هایی را می‌گویند و من هم نمی‌دانم، چرا این دروغ‌ها را می‌گویند و چه نیتی دارند؛ بالاخره دروغ خوب نیست، اگر دولت برای دروغ گفتن مالیات می‌گرفت، درآمد آن بیشتر از درآمد‌های نفتی بود.

وزیر نفت در این باره که به تاسیسات نفتی ایران حمله سایبری شده بیان کرد: این اخبار را دروغگو‌ها منتشر می‌کنند، همه این خبر‌ها دروغ است و ما آمادگی خوبی داریم.

زنگنه درباره انتشار اخباری در رابطه با وجود مشکلات در تولید بنزین سوپر گفت: ما هیچ مشکلی در تولید بنزین نداریم.

وی درباره طرح فراگیر پالایشی سیراف گفت: در حال حاضر اولویت اصلی ما تکمیل طرح فراگیر پالایشی سیراف با ظرفیت روزانه ۳۶۰ هزار بشکه است که به معنای واقعی زنجیره پتروپالایشگاهی هستند، مراحل اولیه آن‌ها پالایشگاه‌هایی هستند که ۸ میلیون تن نفتا تولید می‌کنند، نفتا هم خوراک الفینی بسیار باارزشی است.

وزیر نفت درباره حمله‌های سایبری به پالایشگاه‌ها تصریح کرد: این حرف‌ها را عنوان می‌کنند؛ اگر هم باشد، ما آماده هستیم و سیستم‌های کشور آنقدر هوشیار هستند که جلو این حمله‌ها را بگیرند، در برخی نقاط نیز ما اقدام‌هایی را برای جلوگیری از این حملات انجام داده‌ایم.

وی درباره صفر کردن گاز‌های ارسالی به مشعل نیز گفت: ما به‌طور جدی آن را دنبال می‌کنیم، اما روشی را در نظر گرفته‌ایم که آثار آن به تامین خوراک پتروشیمی‌ها منجر می‌شود.

زنگنه درباره علت تاخیر در اجرای پروژه‌های حذف گاز مشعل بیان کرد: این تحریم‌ها ضد بشریت و محیط زیست است؛ آن‌ها به ما اجازه نمی‌دهند دستگاه‌هایی را که برای جلوگیری از سوزاندن گوگرد نیاز داریم یا دستگاه‌هایی را که به‌واسطه آن‌ها به پالایش گاز‌های غیراستاندارد می‌پردازیم، وارد کنیم. این در حالی است که ما این دستگاه‌ها را خریده‌ایم، پول آن‌ها را نیز پرداخته‌ایم، بعضی از دستگاه‌ها نیز ساخته شده، اما اجازه حمل آن‌ها را به ما نمی‌دهند. به این دلیل است که می‌گوییم تحریم‌ها واقعا هم ملت ایران را مورد هدف قرار داده و هم ضد بشری و جنایت علیه بشریت است.

وی در پاسخ به این پرسش که صادرات گاز چه وضعی دارد، افزود: صادرات گاز ایران به ترکیه، عراق، ارمنستان و کمی هم به کشور آذربایجان در جریان است.

وزیر نفت درباره آخرین وضع طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی هم گفت: به‌تازگی آن‌ها (شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین) به ایران آمدند و مذاکرات طولانی با هم داشتیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی:

افزایش نرخ بنزین به معنای گرانی دیگر خدمات نیست

از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد؛

تکذیب کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

مردم با تورم صد در صدی مواجه هستند

ارسال نظر