بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
سهامداران در «کرمان» پایکوبی کردند؛

پربازده‌ترین و زیان‌ده‌ترین‌های نیمه نخست سال

از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریور ماه کدام شرکت‌ها بیشترین بازدهی و زیان را به ثبت رسانده‌اند.
کد خبر : ۱۹۶۶۰۲

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در ۶ ماهه نخست سال۹۸ توانست رشد جالب توجه ۶۹درصدی را در کارنامه خود ثبت کند.

در شرایطی که شاخص کل سال۹۷ را در کانال ۱۷۸هزار واحدی به پایان رسانده بود، در تابستان۹۸ رقم ۳۰۲هزار واحدی را در تابلوی معاملات به نمایش گذاشت.

پایکوبی سهامداران در «کرمان»

در آخرین ماه تابستان، نماد «معیار» که در بازار پایه قرمز حضور دارد، رشد قیمت ۱۸۸.۶درصدی داشت و لقب پربازده‌ترین سهم شهریور ماه را از آن خود کرد.

«گکوثر» رتبه دوم را در اختیار خود گرفت و سهامداران خود را با رشد قیمت حدود ۱۴۷درصدی شیرین کام کرد. نماد تازه وارد «فسازان» نیز در این ماه ۱۴۲درصد بازدهی به ثبت رساند.

پایکوبی سهامداران در «کرمان»

در آن سوی معاملات، سهامداران «نتوس» ۴۰درصد سرمایه خود را از دست دادند و «ثاصفا» و «شزنگ» به ترتیب با افت قیمت ۳۶ و ۳۵درصدی رتبه‌های بعدی زیان‌ده‌ترین شرکت‌های شهریور ماه را به نام خود ثبت کردند. به این ترتیب، بازارپایه‌ای‌ها در افت قیمت پیشتاز دیگر بازار‌ها بودند.

پایکوبی سهامداران در «کرمان»

در ۶ماهه گذشته از سال۹۸ کدام سهامداران بیشترین و کمترین بازدهی را کسب کردند؟!

در مدت یاد شده، «ومشان» بازدهی خیره کننده ۱۳۰۴درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. در حالی که این سهم با قیمت ۳۰۰تومان سال جاری را آغاز کرده بود، در پایان شهریور ماه به قیمت ۱۱۷۰تومان صعود کرد.

در نماد «کرمان» شاهد رشد قیمت ۷۶۹درصدی در نیمه نخست سال۹۸ بودیم و «شرنگی» نیز در این مدت توانست قیمت خود را ۷برابر کند.

پایکوبی سهامداران در «کرمان»

در ۶ ماهه اول سال تعداد سهام بسیار اندکی با افت قیمت مواجه شدند و کلیت بازار سرمایه سهامداران خود را بی نصیب از سود نگذاشت. بر اساس این گزارش، فقط ۱۱نماد حاضر در بازار سهام زیان‌ده بودند که سرآمد آن، «ودانا» با افت قیمت ۶۳درصدی بود. «شپترو» ۱۸درصد و «گوهر» ۱۶درصد از قیمت را خود از دست دادند.

پایکوبی سهامداران در «کرمان»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر