بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
روز دوم نمایشگاه ایران‌پلاست با انتعقاد دو قرارداد ما بین سه شرکت پتروشیمی دنبال خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۶۶۲۸

امضا ۲تفاهمنامه مابین ۳شرکت/ حذف دست‌انداز‌های مثابل بخش‌خصوصی

به گزارش بورس نیوز، در دومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست انعقاد دو قرارداد ما بین سه شرکت پتروشیمی صورت می‌گیرد.

این توافقنامه همکاری فی ما بین شرکت پژوهش و فناوری و شرکت پتروشیمی تبریز با هدف همکاری در زمینه ارائه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین منعقد می‌شود.

قرارداد دیگر نیز فی ما بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تندگویان با هدف توسعه تکنولوژی پلی انیلن ترفتالات بسته می‌شود.

امضا ۲تفاهمنامه مابین ۳شرکت

امضاي قرارداد همكاري بين مديرعامل شركت پتروشيمي و مدير عامل پتروشیمی تندگويان

از نكات اساسي پتروشيمي ها توجه به توليدات است و ضرورت دارد كه در محصولات توليدي كيفيت و تنوع رعايت شود زيرا اين امر افزايش توليد را در پي دارد و از طرف ديگر بايد قيمت تمام شده نيز بايد به حداقل برسد.

با عقد قرارداد مذبور مابين شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي و پتروشيمي تندگويان ، پيگيري بهينه سازي و تنوع در توليد با توجه به نيازهاي موجود تحكيم و گسترش مي بابد.

امضا ۲تفاهمنامه مابین ۳شرکت

امضای توافقنامه همکاری بین شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تبریز

در دومین روز نمایشگاه ایران‌پلاست، توافقنامه همکاری در زمینه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین فی مابین شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تبریز به امضا رسید.

مراسم امضای این تفاهمنامه در راستای تولید ۳۱۰ هزارتن پلی اتیلن سنگین با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت انجام شد.

نخستین محصول پلیمری

درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در خصوص امضای این قرارداد گفت: برای اولین بار در کشور با استفاده از دانش بومی ، تولید یک محصول پلیمری رقم خورد و این واحد را می توان در سطح تکنولوژی مطرح جهان دانست.

پتروشیمی تبریز در یک استراتژی چهار ساله مقادیر و حجم تولید خود را به دو برابر افزایش داده است. این شرکت دارای 804 هزار تن ظرفیت محصولات پلیمری است که طیف وسیعی از انواع پلیمرها را از پلی اتیلن پلی استایلن هااو ...را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

وی ادامه داد: سعی می شود طی چهار سال این مقدار به بالای یک میلیون و دویست هزار تن برسد. اولین واحد، پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریز، سال گذشته کلید خورد و دومین واحد پلی اتیلن است که امروز شاهد تبادل آن در این قرارداد هستیم.

رقیب بخش خصوصی نیستیم

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت نیز بستن این قرارداد را اتفاق مهمی برشمرد و گفت: به عنوان خادمین توسعه صنعت پتروشیمی هدف ارائه خدمت به این صنعت است و این وظیفه ماست که در فضایی دولتی در جهت توسعه صنعت پتروشیمی قدم برداریم. در این مسیر اعداد و ارقام قرارداد از اهمیتی برخوردار نیستند و هدف توسعه تکنولوژی و دانش فنی است.
وی ادامه داد: در بحث توسعه و دانش فنی به لحاظ زمان بر بودن و پر هزینه بودن بخش خصوصی دخالتی نداشته است ، ما رقیب کسی نیستیم ، شرکت ها بیایند و از امکانات پژوهش و فناوری استفاده کنند.

 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"خوراک " از اراک، "دانش فنی " از تبریز

مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

بهره‌برداری و برنامه‌های استراتژی افزایش ظرفیت

ارسال نظر