بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
در شرایطی که با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن روبرو هستیم، تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن کفاف قیمت‌های کنونی مسکن را نخواهد داد.
کد خبر : ۱۹۶۹۰۷

تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن کم است

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا شرفی درباره نابسامانی‌های موجود در بازار مسکن، اظهار کرد: در وضعیت فعلی وزارت راه و شهرسازی به دنبال اجرای طرح‌های متنوع مسکن‌سازی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در کشور است.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت افزود: در جلسه‌ای که به تازگی با وزیر کشور داشتیم، قول داد که از طریق برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، نسبت به ساماندهی بازار مسکن اقداماتی انجام دهد، زیرا این امر می‌تواند ظرفیت تولید مسکن را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: در شرایطی که با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن روبرو هستیم، تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن کفاف قیمت‌های کنونی مسکن را نخواهد داد.

شرفی تاکید کرد: دولت باید از راه‌کار‌های مختلف برای کاهش مدت زمان انتظار خرید مسکن بهره ببرد. یکی از این مسائل، تقویت قدرت مالی خریداران بوده که می‌تواند تسهیلات با سود کم و افزایش مدت زمان پرداخت را در اختیار مردم قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در شرایطی که میانگین دریافتی کارمندان، حدود ۲ تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، یک زوج جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند، توان پرداخت اقساط ۵ میلیون تومانی تسهیلات مسکن را ندارند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت باید برنامه‌هایی مانند ارائه اراضی رایگان، هزینه تولید مسکن را کاهش دهد. طبق آمار‌های موجود، در شرایط فعلی، مدت زمان انتظار برای خرید مسکن به بالای ۵۰ سال رسیده که باید سیاست‌های حمایتی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم‌درآمد تدوین شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر