بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مدیرعامل «کفرا» در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

تمایل برخی فولادی‌ها به محصولات دولومیتی در پاتیل‌ها

محصولات منیزیتی علاوه بر صنعت فولادسازی، در صنایع دیگری از جمله سیمان و مس و ... کاربرد دارد و اینطور نیست که محصولات منیزیتی بازار خود را از دست داده باشند.
کد خبر : ۱۹۷۰۸۱

تمایل برخی فولادی ها به استفاده از محصولات دولومیتی در پاتیل ها

به گزارش بورس‌نیوز، آجرها و محصولات نسوز شامل دو نوع منیزیتی و دولومیتی است. مواد اولیه محصولات منیزیتی در دو سال اخیر افزایش قیمت چند برابری داشته و گفته می‌شود این افزایش قیمت موجب شده برخی مصرف‌کنندگان محصولات منیزیتی، محصولات دولومیتی را جایگزین محصولات منیزیتی کنند.

یکی از تولیدکنندگان محصولات نسوز منیزیتی‌، شرکت فرآورده‌های نسوز ایران است.

سعید لقمانی مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز ایران «کفرا» در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه محصولات منیزیتی، وارداتی بوده و تمایل بازار به کاهش وابستگی به مواد اولیه وارداتی است؛ ولی مواد اولیه محصولات دولومیتی داخلی بوده اما جایگزین کردن محصولات دولومیتی به جای محصولات منیزیتی برای تمام مصرف کنندگان امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: صنعت سیمان اصلا امکان استفاده از محصولات دولومیتی به جای محصولات منیزیتی را نداشته و فقط در صنعت فولاد محصولات دولومیتی در پاتیل های فولادسازی جایگزین شده‌اند و بخشی از تقاضای محصولات منیزیتی جای خود را به محصولات دولومیتی که منابع داخلی و قیمت ارزان‌تری داشته، داده اند اما؛ هنوز عمده مصارف کشور را آجرهای منیزیتی تشکیل می‌دهد و البته عمر کارکرد محصولات دولومیتی کمتر از محصولات منیزیتی است.

مدیرعامل «کفرا» تصریح کرد: محصولات منیزیتی علاوه بر صنعت فولادسازی، در صنایع دیگری از جمله سیمان و مس و ... کاربرد دارد و اینطور نیست که محصولات منیزیتی بازار خود را از دست داده باشند. ضمن اینکه در حال حاضر هم صادرات محصولات منیزیتی انجام می شود و حتی در صورت کاهش تقاضای محصولات منیزیتی در بازار داخل، می توان مازاد محصولات منیزیتی را روانه بازارهای صادراتی کرد. با توجه به نرخ فعلی ارز نیمایی، صادرات جذابیت داشته و می تواند حاشیه سود بالاتری هم به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت فرآورده نسوز ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حفظ حاشیه سود «کفرا»

مدیرعامل شرکت فرآورده نسوز ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حفظ حاشیه سود «کفرا»

ارسال نظر