بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد:

داخلی سازی ۴۲قطعه با همکاری ۲۳ سازنده داخلی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از داخلی سازی ۴۲ قطعه با همکاری ۲۳ سازنده داخلی و با کاهش ارزبری ۱۷.۴۱ میلیون یورو در تیراژ یک ساله تولید خبر داد.
کد خبر : ۱۹۷۱۱۴

به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقيمي در اين باره گفت: با اجراي طرح جهاد خودكفايي قطعات كه در زنجيره تامين گروه صنعتي ايران خودرو آغاز شده تاكنون 42 قطعه داخلي سازي شده كه كاهش ارزبري بيش از 17 ميليون يورويي به همراه داشته است.
وي همچنين از همكاري با 32 قطعه ساز براي داخلي سازي 67 قطعه در ميزهاي اول و دوم خودكفايي وزارت صمت خبر داد و گفت: خودکفایی این قطعات در مجموع ۶۹۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در بر خواهد داشت.
مقيمي تصريح كرد: از این قطعات، ۹ قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و ۷ قطعه نیز بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.
وي افزود: درحال حاضر، ايران خودرو همکاری با دیگر سازمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده که حاصل آن تعریف ۲۷ پروژه مشترک بوده است. بیشتر این پروژه ها طی امسال و سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بهره برداری از زنجیره ارزش و به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در کشور برای خودکفایی مجموعه‌ها را از دیگر فعالیت های اين خودروساز برشمرد و گفت: برنامه ريزي برای پیشبرد اهداف خودکفایی مبتني بر اقتصاد مقاومتي آغاز شده و با جديت دنبال مي شود.
گفتنی است، ايران خودرو در مجموع ۱۴۸ پروژه براي خودكفايي قطعات در سال ۹۸ و بیش از ۱۱۰ پروژه برای سال آینده تعریف کرده که با داخلی سازی حاصل از قطعات این پروژه ها کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی کشور حاصل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر