بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
مهمترین دلیل صعود بازار، قانون جدید تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌هاست. این قانون به خصوص در مورد شرکت‌های بزرگ که اموال زیادی دارند، باعث افزایش قیمت شرکت و سهام آنها می شود.
کد خبر : ۱۹۷۱۱۷

مهمترین دلیل صعود بازار، قانون تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌هاست

به گزارش بورس نیوز، امید قائمی اظهار کرد: محدودیت نوسان سرعت تغییرات قیمتی را به خوبی کنترل می‌کند و تا حدودی نیز تاثیر در شفافیت بازار دارد. باید راه‌هایی را پیدا کرد که توزیع ریسک به درستی انجام شده و اعتماد عمومی به بازار سرمایه خدشه‌دار نشود. تمامی قانون‌های بازار سرمایه به نوعی به دنبال این هدف هستند که هم تازه‌واردان به بورس کمتر متضرر شوند و هم ریسک موجود نیز به درستی توزیع شود. البته مکانیزم معاملاتی نیز همین موضوع را دنبال می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر روند صعودی بازار بنا بر تحلیل و بررسی‌های موجود طبیعی بوده و بورس بر خلاف بازارهای دیگر از اتفاق‌های مثبت و منفی با تاخیر تاثیر می پذیرد. بازار سهام برخلاف بازارهای دیگر مانند ارز و طلا هنوز اثر افزایش تورم را در خود نشان نداده و بخشی از این روند صعودی مربوط به هماهنگ‌سازی این بازار با افزایش قیمت‌هاست.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ادامه داد: همسان‌سازی نرخ‌ها در بالا رفتن نقدشوندگی برخی سهام که نقدشوندگی پایینی داشتند، مثل سهام بانک‌ها خود را نشان داده است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: این نقدشوندگی به بسیاری از شرکت‌ها کمک می کند تا مشکلات خود از جمله نوسانات نرخ ارز و آثار آن را حل کنند.

قائمی گفت: مهمترین دلیل صعود بازار، قانون جدید تجدید ارزیابی‌های دوباره شرکت‌هاست. این قانون به خصوص در مورد شرکت‌های بزرگ که اموال زیادی دارند، باعث افزایش قیمت شرکت و سهام آنها می شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
داغی تجدید ارزیابی بر تن کدام شرکت‌ها می‌نشیند؛

«همراه» با «اخابر»، سوار بر غلطک‌های «تپکو»

افزایش سرمایه در تاروپود «نتوس»؛

ابهام جدی در قیمت زمین‌‌های این شرکت

کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد:

بحران در بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اتفاقات بازار ارز در «بورس» قابل تکرار است!

ارسال نظر