بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
مدیرعامل بورس کالای ایران خبر داد؛

آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از دو روز آینده

مدیرعامل بورس کالای ایران از آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۹۷۱۲۹

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی نژاد اظهار کرد: معاملات گواهی سپرده پسته از روز سه‌شنبه هفته جاری در حالی در بورس کالای ایران آغاز می‌شود که دو انبار پذیرش شده آماده تحویل محصول پسته از باغداران هستند.

وی افزود: از سه شنبه هفته جاری، نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی پسته فندقی طبیعی خندان ۳۲-۳۰ شرکت طلای سبز زرند در بورس کالای ایران گشایش می‌یابد و همزمان با فصل برداشت، آماده تحویل محصول از مشتریان و انجام معامله در بورس است.

مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی شرکت سبز دانه کویر نیز درهفته گذشته در بورس فعال شد و آماده پذیرش محصول مشتریان بوده و منتظر هستیم نماد معاملاتی این انبار نیز در چند روز آینده بازگشایی شود.

سلطانی نژاد بیان کرد: دو انبار به عنوان نخستین انبار‌های تحت کلید بورس در شهرستان‌های زرند و سیرجان پذیرش شدند و آماده هستند که محصول باغداران پسته‌کار را برای صدور گواهی سپرده کالایی مطابق ضوابط و استاندارد‌های تعیین شده تحویل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اوج‌گیری برداشت محصول در استان‌های پسته‌خیز، به تعداد انبار‌های بورسی افزوده شود تا هم در سایر شهرستان‌های استان کرمان و هم در سایر استان‌های پسته‌خیز مانند خراسان و سمنان امکان تحویل‌گیری محصول باغداران توسط انبار‌های تحت کلید بورس فراهم شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: بورس کالا در جهت بهبود تجارت داخلی و صادراتی پسته به عنوان مهمترین محصول صادراتی کشور در بخش کشاورزی، پس از آغاز معاملات پسته در قالب گواهی سپرده کالایی طی هفته جاری، راه‌اندازی معاملات قرارداد‌های آتی پسته را در دستور کار دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دومین بخش گفت‌وگوی بورس‌نیوز با مدیرعامل بورس کالای ایران؛

"گزارش التهاب" راهکار بورس‌کالا برای خنثی‌سازی کمبودها

بورس کالا میزبان یک مهمان لوکس شد؛

روی خندان معاملات آتی به پسته

ارسال نظر