بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
سرپرست امور اعضای شرکت بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد مویرگی بازار سرمایه در کشور

رشد بازار سرمایه باید در کنار رشد نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های معاملاتی و نظارتی صورت گیرد تا در آینده با چالش مواجه نشویم.
کد خبر : ۱۹۷۳۲۸

رشد مویرگی بازار سرمایه در کشور

به گزارش بورس نیوز، اتفاقات چند ماه اخیر بازار سرمایه نشان داد جذب مردم در بازار سرمایه و هدایت نقدینگی سرگردان به این بازار، کار سختی نیست. کارگزاری ها امسال با هجوم متقاضیان دریافت کدهای معاملاتی غافلگیر شدند و بازار به مدد ورود نقدینگی، رشد چشمگیری داشته؛ اما به نظر می رسد این بازار برای پذیرش این حجم از سهامدار آماده نبوده و مشکلاتی در روند معاملات وجود دارد که باید مرتفع گردد.

علی بهشتی روی سرپرست امور اعضای شرکت بورس در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: افزایش درخواست‌های تاسیس دفاتر پذیرش و شعب از سوی کارگزاری ها نشان از رشد مویرگی بازار سرمایه در اقصی نقاط کشور دارد و با توجه به پتانسیل های رشد بازار سرمایه، تاسیس شعب جدید توجیه داشته و منافاتی با توسعه خدمات الکترونیک ندارد.

وی اضافه کرد: البته توسعه زیرساختهای خدمات رسانی شرکت های OMS در حوزه معاملات آنلاین و الکترونیکی کندتر تر از رشد حجم معاملات بازار سرمایه بوده و این کندی، مشکلاتی در پی داشته است. ضمن اینکه رشد بازار و افزایش حجم معاملات نیازمند نظارت بیشتری هم خواهد بود. از این رو می توان گفت رشد بازار سرمایه باید در کنار رشد نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های معاملاتی و نظارتی صورت گیرد تا در آینده با چالش مواجه نشویم.

بهشتی روی در پاسخ به این سوال که «آیا کارگزاری ها محدودیتی در صدور کدهای معاملاتی جدید ندارند؟» گفت: کارگزاری ها هیچ محدودیتی در صدور کد معاملاتی جدید ندارند و کلیه اشخاص با رعایت مقررات و ثبت نام در سامانه سجام و مراجعه به شرکتهای کارگزاری امکان دریافت کد بورسی و سرمایه گذاری در بازار سرمایه را خواهند داشت. فقط کد بورسی سهامداران متشکل از ۳ حرف نام خانوادگی و ۵ عدد بوده و ممکن است افزایش تعداد سهامداران، موجب محدودیت در این حوزه شود که البته این محدودیت با تغییر برخی زیرساخت ها به راحتی قابل حل است.

سرپرست امور اعضای شرکت بورس تاکید کرد: امیدواریم رشد زیرساخت های بازار سرمایه و توسعه سیستم های معاملاتی تسریع و تسهیل گردد تا با ورود سهامداران جدید به بازار، مشکلی ایجاد نگردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره سمات خبر داد:

ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در سجام

عضو هیات مدیره سمات خبر داد:

ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در سجام

ارسال نظر