بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

واگذاری ۶ پالایشگاه در بورس در دو هفته آینده

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در دو هفته آینده ۶ پالایشگاه با روش جدید در بورس واگذار می‌شود که شرکت‌های بورسی هستند و شرایط مناسبی دارند.
کد خبر : ۱۹۷۴۲۰

واگذاری ۶ پالایشگاه در بورس در دو هفته آینده

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند از برنامه دو عرضه جدید خبر داد و اظهار کرد: بورس نشان داد که بستری کاملا مناسب برای جذب منابع بوده و به همین جهت سهام دو شرکت با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک عرضه می‌شود. امیدوارم این عرضه‌ها همچنان از استقبال قابل توجه مردم برخوردار شوند و به هدایت نقدینگی در امور مناسب و کمک کند.

وی درباره هپکو افزود: می‌توانم اعلام کنم که تمام مشکلات هپکو حل شده و امروز صبح از استاندار استان پیامکی دریافت کردم که از اقدامات سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه تشکر می‌کرد.

وزیر اقتصاد همچنین درباره تغییرات خصوصی‌سازی ادامه داد: هیات واگذاری با طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد موافقت کرده، بنابراین در روش قیمت‌گذاری و همچنین روش واگذاری، تغییراتی در آستانه اجرا است.

دژپسند بیان کرد: در دو هفته آینده ۶ پالایشگاه با روش جدید در بورس واگذار می‌شود که شرکت‌های بورسی هستند و شرایط مناسبی دارند. در این راستا سهام‌شان را به صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا آحاد مردم، حتی آن‌ها که پس‌انداز‌های خرد دارند هم بتوانند در این واگذاری شرکت کرده و سهام بخرند.

وی خاطرنشان کرد: با این روش هم دولت کوچک می‌شود و هم توده مردم را برای خرید بسیح می‌کند که نوعی تحقق اقتصاد مردمی به حساب می‌رود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی بسیار جدی بوده و در سال جاری در مجامع تمام بانک‌های دولتی به عنوان یک بند از هیات مدیره بانک‌ها، گزارش‌گیری شده است.

دژپسند گفت: همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. اولویت ادغام با بانک‌هایی است که چند شعبه دارند تا ارائه خدمات بانکی به مردم دچار مشکل نشود. یعنی هم ارائه خدمت مانند گذشته انجام می‌شود و هم شعب کاهش یافته و بهره‌وری بانک‌ها کاهش نمی‌یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر