بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
مديرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپكو) خبرداد: 

همکاری مشترک ایران خودرو با استارت‌آپ‌ها/ توليد موتور ملي اي.اف پلاس در آينده‌اي نزدیک

با همكاري شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها، تكنولوژي‌هاي نوين را در توليد محصولات به كار خواهيم گرفت.
کد خبر : ۱۹۷۷۴۰

به گزارش بورس نیوز، منصور منصوري امروز در حاشيه گردهمايي فن‌آورانه صنايع، دانش‌بنيان، استارت‌آپ‌هاي صنعت خودرو با بيان اين كه با شركت هاي دانش بنيان و استارت آپ به صورت مستقيم همكاري خواهيم كرد، گفت: ساپكو به عنوان صاحب و مالك معنوي دانش فني توليد برخي قطعات به ويژه در بخش قطعات راهبردي مانند قواي محركه، دانش كسب شده را براي توليد در اختيار سازندگان قرار خواهد داد.
وي از توليد موتور ملي اي.اف پلاس در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: اقدامات توسعه‌اي در قواي محركه صورت گرفته كه قرارداد براي توليد قطعات آن در ميز دوم خودكفايي وزارت صمت با قطعه سازان منعقد شده است. با تامين و توليد اين موتور شاهد كاهش مصرف سوخت متوسط يك ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش خودرو خواهيم بود.
منصوري ضمن انتقاد از طرح برخي مسايل درباره تشكيك در قراردادهاي ميز دوم خودكفايي گفت: قراردادهايي كه در اين ميز منعقد شد مربوط به قطعات توسعه‌يافته‌اي است كه قبلا اقدامي براي داخلي سازي آن صورت نگرفته است.
وي در ادامه گفت:‌ نيازمندي‌هاي شبكه تامين ايران خودرو در برخي از قطعات و يا مواد اوليه با راهكارهاي داخلي سازي آن اعلام شده است. با داخلی‌سازی این قطعات ضمن کاهش ارزبری و رفع مشکلات ناشی از تحریم، روند تولید پایدار با کاهش ریسک‌های تامین همراه خواهد بود.
مديرعامل ساپكو از شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها دعوت كرد تا با حضور در شركت ساپكو و بازديد از نمايشگاه دائمي ساخت داخل سبب تسريع در فرآيند كسب دانش فني توليد قطعات پيشرفته و هاي تك در زنجيره تامين ايران خودرو شوند.
وي در پايان ضمن تاكيد بر حمايت دولت و اركان تصميم‌گير جامعه براي تحقق برنامه‌هاي داخلي‌سازي توليد، گفت: اميدواريم در روز پاياني گردهمايي شاهد عقد تفاهم‌نامه با شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها باشيم تا بتوانيم خودروهاي جديد را مطابق با تكنولوژي روز توليد كنيم.  
گفتني است،‌ ساپكو در حاشيه اين گردهمايي،‌ نيازمندي هاي خود را با نگاه ماژولار و در 5 مگاماژول اصلي بدنه و مكانيزم ها، برق و الكترونيك،‌ شاسي و تعليق، تزئينات و قواي محركه و همچنين‌ مواد اوليه و قالب در معرض ديد قرار داده و از شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها براي داخلي‌سازي آن دعوت به همكاري كرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر