بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند صعودی در خودرویی‌ها

جذابیت سهم ایران خودرو بیشتر به دلیل پتانسیل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها است و به نظر می رسد این سهم پتانسیل لمس قیمت های بالاتر از هزار تومان را دارد.
کد خبر : ۱۹۷۷۴۸

به گزارش بورس نیوز، پیش بینی روند آتی بازار سرمایه مهمترین سوال این روزهای فعالان بازار است.

مازیار فتحی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار و پیش بینی روند آتی بیان کرد: در چند روز گذشته، شاهد مثبت و منفی های زیادی در بازار بوده ایم؛ چرا که از سویی از دید بعضی فعالان بازار سرمایه، این قیمت ها برای فروش اکثر سهم های بازار مناسب است. از سوی دیگر ورود حجم بالای نقدینگی سبب افزایش تقاضا در بازار شده و بنابراین مثبت و منفی های این روزها حاصل تقابل فشار عرضه و تقاضا است.

وی افزود: عرضه حقوقی ها الزاما به معنای حباب قیمت سهم ها و عدم پتانسیل رشد بیشتر نیست؛ بعضی حقوقی ها از جمله بانک ها ملزم به فروش بوده و فقط مترصد فرصت مناسب برای فروش بوده اند و در این شرایط، عرضه کننده هستند.

وی افزود: اگرچه رشد بازار سرمایه مطلوب تمامی فعالان این بازار است؛ ولی به هر حال باید با نگاه منطقی به بازار نگریست و فراموش نکرد ریزش احتمالی قیمت سهم ها و زیان سهامداران کم تجربه تا سال ها آنها را نسبت به بازار سرمایه بی اعتماد خواهد کرد. بنابراین به شدت توصیه می شود سهامداران به بازار سرمایه نگاه کوتاه مدت نداشته و به جای معاملات هیجانی برای کسب بازده کوتاه مدت، اقدام به آموزش و افزایش دانش تحلیلی خود کنند و تا قبل از آنکه از دانش کافی برخوردار باشند، سرمایه گذاری مستقیم در مبالغ بالا نکنند.


این فعال بازار سرمایه یکی از نقاط ضعف بازار سرمایه را ضعف دانش تحلیلی دانست و اضافه کرد: بعضی سهامداران به اشتباه سودهای محقق شده در ۳ ماهه اول سال را به کل سال تعمیم می دهند و تصور می کنند سودهای ۳ ماهه اول در سایر دوره ها نیز ادامه دارد. در حالی که بخشی از سودآوری برخی شرکت ها از جمله گروه پتروشیمی در ۳ ماهه نخست امسال، در دوره های بعد قابل تکرار نخواهد بود.


فتحی در ادامه ضمن تاکید بر پتانسیل سهم «خودرو» اظهار کرد: جذابیت سهم ایران خودرو بیشتر به دلیل پتانسیل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها است و به نظر می رسد این سهم پتانسیل لمس قیمت های بالاتر از هزار تومان را دارد. این سهم حتی بعد از انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هم (در صورت نگهداری) برای سرمایه گذاری جذاب خواهد بود.

وی در خصوص بانکی ها گفت: دو سهم بانک صادرات و بانک تجارت با نگاه میان مدت، کم ریسک ترین و مطمئن ترین سهم های گروه بانکی هستند و به نظر می رسد سرمایه گذاری حداقل ۶ ماهه در این سهم ها، بازدهی مناسبی برای سهامداران به ارمغان خواهد آورد. سایر سهم های بانکی که برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها را دارند نیز پتانسیل رشد دارند. سهم بانک ملت هم با توجه به بحث افزایش سرمایه و دریافت خسارت از انگلیس، جای رشد بیشتر دارد. ضمن اینکه وضعیت عملیاتی بانک ها هم رو به بهبود نهاده و با توجه به بهبود تراز بانک ها و اوضاع عملیاتی، برای این گروه چشم انداز روشنی متصور هستم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

نسیم «اصلاح» روانه بازار شد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

منفی های بازار، فرصتی برای خرید!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
متنفر از بورس و مدیرانش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
جوک نگو بابا بلند مدت یعنی چی؟ خود من پول دو تا اپارتمانو دادم صدرا و پارس الکتریک اونم 18 سال قبل خریدم الان با فروش اون سهام میشه یکی دو متر همون اپارتمانهارو خرید. فامیلامون 4 سال پیش سهام خودرویی خریدن پولشون نابود شد.