بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
صرفه‌جویی در وقت و غلبه بر کمبود نیروی کار از مزیت‌های عمده استفاده از ربات‌ها در تحویل غذاست.
کد خبر : ۱۹۷۸۲۷

ربات‌ها غذای شما را تحویل می‌دهند

به گزارش بورس نیوز، شرکت‌هایی در چین و ژاپن استفاده از ربات‌ها در تحویل غذا را آغاز کرده‌اند. می‌توان دیانپینگ، بزرگ‌ترین شرکت تحویل غذای چین، در حال آزمایش یکی از ربات‌های بدون سرنشین برای تحویل غذا به ۱۰ اداره و هتل در شهر‌های بزرگ چین ازجمله پکن و شنزن است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ژاپن بزرگ‌ترین تولیدکننده ربات‌های صنعتی در سال ۲۰۱۷ هم آزمایش ربات‌ها برای تحویل غذا را آغاز کرده است. شرکت ZMP در توکیو این ربات‌ها در مجتمع‌های آپارتمانی و دانشگاه‌ها استفاده می‌کند. این ماشین‌ها می‌توانند در این محیط مسیر خود را پیدا کرده و به‌طور مستقل با استفاده از آسانسور و پله غذا را به مشتری برسانند.

کارشناسان می‌گویند دانشگاه‌ها، اداره‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها بهترین محیط‌ها برای استفاده از ربات غذا رسان هستند. این محیط‌ها به‌طورمعمول پیش‌بینی پذیر و کم تغییرند بنابراین مسیریابی در آن‌ها برای ربات‌ها کمتر دشوار است.

صرفه‌جویی در وقت و غلبه بر کمبود نیروی کار از مزیت‌های عمده استفاده از ربات‌ها در تحویل غذاست. رباتی که شرکت چینی از آن استفاده می‌کند، می‌تواند در یک مجموعه آپارتمان راه خود را پیدا کرده و غذا را به مشتری برساند هرچند منابع چینی اعلام کردند یک عامل انسانی برای رساندن غذا به ورودی ساختمان لازم است. مسئولان شرکت چینی اعلام کردند استفاده از این ربات پنج تا هفت دقیقه زمان در هر تحویل غذا صرفه‌جویی می‌کند و صرفه‌جویی مالی آن‌هم در هر تحویل یک تا دو یوآن چین (۰.۱۴ تا ۰.۲۸ دلار) است.

شرکت ژاپنی اعلام کرده ربات تحویل غذای آن‌ها می‌تواند با مردم از طریق صدا ارتباط برقرار کند.

مزیت‌های استفاده از ربات در تحویل غذا و دیگر کار‌های روزمره در کشوری مثل ژاپن به دلیل سالخوردگی جمعیت، کاهش نیروی کار و کاهش نرخ زاد و ولد مهم است. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان‌های ژاپنی در فوریه سال ۲۰۱۹ جمعیت فعال این کشور تا سال ۲۰۴۰، ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر