بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
استارت‌آپ ویکند چگونه به ادبیات کارآفرینی ما اضافه شد؛

آخر هفته‌های استارت‌آپی

اگر کلمه استارت‌آپ ویکند را جستجو کنید با ده‌ها برنامه‌ای که در این زمینه برگزار می‌شود، آشنا می‌شوید، اما اولین بار چگونه این کلمه و برنامه‌های آن به ادبیات اقتصادی ما اضافه شد.
کد خبر : ۱۹۷۸۲۹

آخر هفته‌های استارت‌آپی

به گزارش بورس نیوز، «به استارت‌آپ ویکند تهران خوش آمدید، خوشحالم که این فرصت برای ما ایجاد شد تا بتوانیم برگزارکننده رویداد استارت‌آپ ویکند تهران باشیم و بتوانیم استارت‌آپ ویکند را به عنوان یک حرکت آموزش کارآفرینی وارد ایران کنیم. محسن ملایری هستم و بسیارعلاقه‌مند به حوزه استارت‌آپ و کارآفرینی و در حال حاضر مدیریت موسسه خاورزمین را برعهده دارم؛ شرکتی که برنامه‌ریزی برگزاری استارت‌آپ ویکند تهران را برعهده دارد. هدف از برگزاری استارت‌آپ ویکند این است که کارآفرینان آینده را پیدا کند، آموزش دهد و در مسیر کارآفرینی هدایت کند...» امروز کلمه استارت‌آپ ویکند در ادبیات کارآفرینی ایران، کلمه‌ای آشنا محسوب می‌شود، ولی حدود ۹ سال پیش که محسن ملایری به همراه دوستانش از جمله شاهین شلیله نخستین رویداد‌های استارت‌آپ ویکند را در تهران و در زیر مجموعه شرکت خاورزمین برگزار کنند نه تنها واژه‌ای آشنا نبود که بسیار غریبه با ادبیات اشتغال و کار در ایران محسوب می‌شد؛ واژه‌ای که حالا جزویی از ادبیات کارآفرینی کشورمان شده است و بسیاری از جوانان موفق در حوزه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا کارشان را از همین نقطه شروع کرده اند؛ نقطه‌ای که محسن ملایری و دوستانش سنگ‌بنای آن را در ایران به زمین زدند و ظرف چند سال توانستند در بسیاری از شهر‌های کشور با برگزاری دوره‌های استارت‌آپ ویکند در حوزه‌های مختلف و با کمک کارآفرینان و فعالان این حوزه راه و رسم شروع کار را به بسیاری از جوانان آموزش دهند.

محسن ملایری به همراه شاهین شلیله و گروه دیگری از دوستانش تقریبا از ابتدای دهه ۹۰ شروع به برگزاری جلسات استارت‌آپ ویکند برای آموزش کارآفرینی و تشویق جوانان به کارآفرینی و اجرای ایده‌های کارآفرینانه کردند؛ اتفاق بسیار مثبتی که با گذشت چند دوره خیلی زود از سوی استان‌های دیگر هم از مجموعه آن‌ها در خواست شد و خیلی زود به شهر‌های دیگر از شمال کشور گرفته تا مرکز و جنوب هم رسید و صد‌ها جوان در برنامه‌های استارت‌آپ ویکند که شرکت خاورزمین برگزار می‌کرد شرکت کردند.

اما این داستان شروع برنامه‌های استارت‌آپ ویکند در ایران بود؛ جلسات آموزشی که خیلی، خیلی سریع هم علاقه‌مندان به برگزاری آن افزایش چشم گیری یافت و هم افرادی که مشتاقانه به دنبال ثبت نام و حضور در این برنامه‌ها بودند. کافی است حالا در فضای وب کلمه استارت‌آپ ویکند را جستجو کنید و با تعداد زیادی از برنامه‌هایی که سالانه موسسه‌های مختلف برگزار می‌کنند، آشنا شوید. برنامه‌هایی که از افراد موفق و بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفق می‌خواهند تا در آن‌ها به عنوان سخنران شرکت کنند و تجربیاتشان را ارائه دهند. همچنین در این برنامه با ثبت نام از افراد فضایی را فراهم می‌کنند تا جوانان ایده‌های خود را ارائه دهند و روی آن‌ها برای اجرایی و عملیاتی شدن فکر شود. در حال حاضر حتی شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی هم هر ساله تعداد زیادی برنامه استارت‌آپ ویکند برگزار می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر