بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: رویکرد فعلی که نسبت به بازار سرمایه وجود دارد به طور حتم فرصت بی‌نظیری خواهد بود که توانسته اثر مخرب نقدینگی را به یک اثر سازنده تبدیل کند.
کد خبر : ۱۹۷۹۳۱

بازار سرمایه فرصتی برای تبدیل اثر مخرب نقدینگی به اثر سازنده

به گزارش بورس نیوز، محمودرضا خواجه نصیری درخصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه اظهار کرد: برآیند ثبت رکورد‌های پی در پی؛ افزایش تعداد کد‌های معاملاتی و همچنین میزان نقدینگی جذب شده در این بازار، از یک فرصت جدید حکایت می‌کند که می‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکل نقدینگی سرگردان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات در فضای کلی اقتصاد کشور باشد.

وی افزود:به دلیل شوک ارزی ایجاد شده در اقتصاد کشور در سال گذشته تمایل مردم به سرمایه‌گذاری هوشمندانه در کشور زیاد شد و در پی آن مردم همواره تلاش می‌کنند تا فضایی را برای سرمایه‌گذاری پیدا کنند تا بتوانند قدرت خرید خود را نسبت به شرایط تورمی بالا ببرند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ادامه داد: وجود چنین نگاهی از سوی مردم منجر به بروز حرکت‌هایی در بازار‌های موازی مانند ارز، سکه و حتی مسکن شد و نهایتا چیزی جز کاهش قدرت خرید و افزایش فشار اقتصادی به معیشت مردم را در پی نداشت، اما در نهایت این حجم نقدینگی سوی بازار سرمایه سوق پیدا کرد.

خواجه نصیری تاکید کرد: رویکرد فعلی که نسبت به بازار سرمایه وجود دارد به طور حتم فرصت بی‌نظیری خواهد بود که توانسته اثر مخرب نقدینگی را به یک اثر سازنده تبدیل کند.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس تهران خاطرنشان کرد: بر خلاف سایر بازار‌ها که زمینه افزایش سطح عمومی قیمت ها؛ رشد تورم و کاهش قدرت اقتصادی مردم را به دنبال داشت، ورود این نقدینگی به بازار سرمایه و هدایت آن به سمت تولید، می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی، نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد فرصت ایجاد شده در بازار سرمایه فرصت بی نظیری بوده و کلیه دست‌اندرکاران این بازار و کسانی که نسبت به سیاستگذاری‌هایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور اقدام می‌کنند باید به آن توجه داشته باشند و با پایش پیوسته این مسیر در حفظ و تعالی آن کوشا باشند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: به طور مششخص بانک مرکزی باید از هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه استقبال کند تا پیرو آن بتواند بخش زیادی از بار تامین مالی را از دوش بانک‌ها برداشته و به سمت بازار سرمایه هدایت کند. در این مسیر به کاهش آرام نرخ سپرده بانکی به اتکای بازار سرمایه می‌توان فکر کرد.


نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس، گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فضایی بلندمدت بوده و باید این نگاه بلندمدت و یا میان‌مدت به سرمایه‌گذاری در مردم شکل بگیرد و این تصور که می‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌مدت نسبت به کسب سود بالا اقدام کرده و از آن خارج شوند، تغییر کند تا دچار خسران ناشی از انتظارات ناسنجیده نشوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بیمه پاسارگاد در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دست رد به سینه «تجدید ارزیابی‌»

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز عنوان کرد: 

«بورس» رام‌کننده اسب سرکش نقدینگی و تورم

ارسال نظر