بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
وزارت انرژی اکوادور روز گذشته اعلام کرد، طبق برآورد شرکت دولتی پترو آمازوناس، ممکن است به دلیل شرایط ناایمن در میدان‌های نفتی، ۱۶۵ هزار بشکه در روز از تولید نفت این کشور که معادل یک سوم از کل تولید آن است، متوقف شود.
کد خبر : ۱۹۷۹۴۳

توقف روزانه ۱۶۵ هزار بشکه ای تولید نفت اکوادور

به گزارش بورس نیوز، وزارت انرژی اکوادور روز گذشته اعلام کرد طبق برآورد شرکت دولتی پترو آمازوناس، ممکن است به دلیل شرایط ناایمن در میدان‌های نفتی، ۱۶۵ هزار بشکه در روز از تولید نفت این کشور که معادل یک سوم از کل تولید آن است، متوقف شود.

مناطق میدان‌های نفتی ساپا، لیبرتادور و اوکا در منطقه آمازون اکوادور تحت تأثیر اعتراض‌های اخیر در این کشور قرار گرفته‌اند. طبق اعلام وزارت انرژی اکوادور، در میدان نفتی ساچا که روزانه ۷۲ هزار بشکه نفت تولید می‌کند، مردم با خشونت وارد تأسیسات شده و کارکنان را وادار به توقف عملیات کرده‌اند.

وزارت انرژی اکوادور اعلام کرد: ما همه اقدام‌هایی را که ضدعملیات عادی زیرساخت‌های هیدروکربوری در سطح کشور باشند، رد می‌کنیم، زیرا این‌ها دارایی‌های راهبردی هستند که منابع لازم برای منافع کشور را به شکلی روزانه تأمین می‌کنند.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که راهبندان سبب کمبود سوخت در ۶ استان شده است. قبایل بومی اکوادور در اعتراض به برنامه حذف یارانه سوخت در اکوادور، راه‌ها را در اطراف این کشور بسته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر