بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
استانبول یکی از شهر‌هایی است که علاوه بر داشتن آثار تاریخی بسیار زیاد و دیدنی‌های فراوان، مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید مختلفی را در خود جای داده است. در واقع مراکز خرید و بازار پر رونق این شهر باعث شده است تا جمعیت بسیار زیادی از گردشگران و توریست‌ها به قصد خرید و بازدید از بازار‌های سنتی و مدرن این شهر راهی استانبول شوند.
کد خبر : ۱۹۷۹۴۸

به گزارش بورس نیوز ،با گشت و گذار در بازارهای این شهر می توانید تجربه های جدیدی به دست آورید، انواع برندهای روز دنیا را برای خود خریداری کرده و کالاهای لوکس و یا اجناس سنتی را به عنوان یادگاری تهیه کنید. در ادامه با سیمرغ 24 و تکتازان پرواز عرش همراه باشید تا شما را با مراکز خرید استانبول آشنا کنیم. قطعا این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خرید بهتری را انجام دهید.

مهمترین مراکز خرید استانبول

استانبول مال
استانبول مال یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ترکیه است که انواع برندهای روز دنیا با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد. این مرکز خرید دارای 350 فروشگاه، فود کورت، 16 سینما با 3050 صندلی، رستوران های زنجیره ای و بسیاری از امکانات دیگر است که قطعا خرید هیجان انگیزی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین استانبول مال دارای 3 دهلیز بزرگ و 2 دهلیز کوچک است که هر کدام از آن ها مضامین مختلفی را به نمایش می گذارد. در این مرکز علاوه بر 42 آسانسور، 83 پله برقی هم وجود دارد که رفت و آمد را تسهیل بخشیده است. در کنار همه این ها اولین شهربازی سرپوشیده ترکیه هم با مساحتی بالغ بر 12 هزار متر به فعالیتش ادامه می دهد. اگر بخواهیم از منظر معماری و زیبایی شناسی به این مرکز خرید نگاه کنیم پر است از لایه های فرهنگی، طراحی، تاریخی، نمادها و... که در طول مدت زمان تکامل یافته است.

مهمترین مراکز خرید استانبول
مراکز خرید جواهیر استانبول
مرکز خرید جواهیر استانبول بزرگ ترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ در دنیا محسوب می شود. اگر اهل خرید برندهای گران قیمت، وسایل لوکس و مدل های روز اروپایی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به مرکز خرید جواهیر بزنید. این مرکز خرید در حدود 620 هزار متر مربع مساحت دارد و هزینه ساخت آن باغ بر 250 میلیون دلار است. 280 فروشگاه، 24 رستوران و فست فود، 14 رستوران خاص، 12 سینما سه بعدی، سینما مخصوص کودکان، امکانات تفریحی و سرگرمی فراوان و... از خدمات این مجموعه است. جالب است بدانید یک چرخ و فلک بزرگ داخل این مرکز خرید می چرخد و همچنین بزرگ ترین ساعت دنیا که هر کدام از اعدادش 3 متر ارتفاع دارد، از سقف 2500 متری شیشیه ای جواهیر آویزان است.


مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول
یکی دیگر از مهم ترین مراکز خرید شهر استانبول ایستینیه پارک است که فضایی منحصر به فرد دارد و در بالای آن یک میدان ورودی بزرگ دایره ای در میان مرکز تفریحی روباز و منطقه فروشگاهی شیشه ای قرار دارد. در این مرکز خرید مدرن و شگفت انگیز 300 فروشگاه، اولین سینمای آی مکس، رستوران ها و کافه های فراوان و... وجود دارد. ایستینیه با طراحی شگفت انگیز و زیبایی که دارد، تمامی افراد با سلیقه های مختلف را از خود راضی نگه می دارد. در واقع می توان گفت این مرکز خرید موفق شده است که برای دوستداران خرید فضایی جدید و متفاوت را ایجاد کند.


مرکز خرید کانیون استانبول
از جمله شناخته شده ترین مراکز خرید در ترکیه کانیون است که یک ناحیه شهری در استانبول محسوب می شود. این مرکز خرید که در سال 2006 افتتاح شد، دارای 3700 متر فضای فروشگاهی و 26 طبقه تجاری است. همچنین 179 منزل مسکونی لوکس و شیک هم در درون این مجموعه قرار دارد. کانیون دارای 160 مغازه، 9 سینما، مرکز ورزشی، کافه، سوپر مارکت غذاهای نادر، سرگرمی های مختلف و...است که انواع برندهای معتبر و روز دنیا را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. هدف از ساختن این مجموعه عظیم آن بود که مردم در حال زندگی، خرید و کار در درون یک مجموعه به هم متصل باشند تا بتوانند با توجه به استانداردهایی که وجود دارد، به زندگی خود ادامه دهند. علاوه بر تمام این ها، تجربه کلی و قدرت انتخاب در کانیون استانداردهای خرید را نه تنها در ترکیه، بلکه در کل ناحیه اروپای جنوبی تغییر داده است.

 

مرکز خرید پالادیوم استانبول
اگر با خرید بلیط هواپیما استانبول و به قصد خرید و گشت و گذار در مجتمع های تجاری راهی اسنبول می شوید، حتما سری هم به مرکز خرید پالادیوم بزنید. این مرکز خرید که در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد، یکی از بهترین نمونه های معماری مدرن را به نمایش گذاشته است. در کنار فروشگاه های بزرگ این مرکز خرید، باید به امکانات دیگر این مجموعه از جمله سالن سینما، سالن تئاتر، کافه، فود کورت و... اشاره کنیم که روند خرید را برای شما آسان می کند. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در فصل های حراج ترکیه رفتن به این مرکز خرید را از دست ندهید؛ زیرا می توانید بهترین برندها را با قیمت های استثنایی برای خود تهیه کنید.


مرکز خرید فروم استانبول
اگر به بخش اروپایی ترکیه سفر کرده اید، حتما سری هم به مرکز خرید فروم بزنید. این مرکز خرید که همه برندهای معتبر دنیا را در اختیار شما قرار می دهد، می تواند گزینه مناسبی برای خریدهای شما باشد. یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های این مرکز خرید، سوپر مارکت آن است که با 15 هزار و پانصد متر مربع مساحت، شما را مسحور خود می کند. در مرکز خرید فروم شما این فرصت را دارید تا به طبقات بالای آن رفته و تنگه بسفر را نگاه کنید. از امکانات این مجموعه می توان به سالن بولینگ، رستوران های مختلف، سینمای آی مکس، اسکی روی یخ، اتاق بازی کودکان، پارک ژوراسیک، تماشای دنیای زیر آب و... اشاره کرد.


مرکز خرید زورلو استانبول
فرقی ندارد که با خرید بلیط استانبول به این شهر رفته اید و یا تور استانبول را برای خود تدارک دیده اید، به هر حال باید از مرکز خرید زورلو بازدید کنید. زورلو یکی از مراکز خرید استانبول است که محیطی بسیار لوکس و شیک و مرکزی برای هنرهای نمایشی است. در زورلو یک هتل 5 ستاره، اداره و مناطق مسکونی هم وجود دارد. در این مرکز خرید انواع غول های صنعت مد جهان شعباتی دارند که بازدید و خرید از آن ها بسیار هیجان انگیز است. رستوران زرولو هم بسیار سطح بالاست و شما را برای صرف یک وعده غذای فوق العاده وسوسه خواهد کرد. از امکانات این مجموعه می توان به 16 سینما با ظرفیت 1600 نفر، مرکز موسیقی و نمایش، فود کورت و ... اشاره کرد.


مرکز خرید ساپ پیره
ساپ پیره به معنای یاقوت کبود است و این مرکز خرید در استانبول هم مانند یاقوتی درخشان خود نمایی می کند. مرکز خرید ساپ پیره یکی از بزرگ ترین ساختمان های بلند استانبول است که دارای مکانیزمی هوشمند، دوستدار محیط زیست، انرژی کارآمد است که با داشتن باغ های عمودی، رابطه میان انسان و طبیعت را حفظ کرده است. علاوه بر این ها ساپ پیره به عنوان یک مرکز خرید دارای امکانات فراوانی است که مهم ترین آن اکولوژیک بودن آن است. یعنی این ساختمان با دو روکش شیشه ای می تواند هوا را توسط حفره های موجود در هر سه طبقه دریافت نماید. همچنین نور خورشید و اشعه های فرابنفش به وسیله پرده ای منحصر به فرد تضمین می شود که توسط سیستم های هوشمند و با توجه به تغییرات فصلی و آب و هوایی تنظیم می شود.


مرکز خرید آکمرکز
یکی از مراکز خرید در استانبول که بسیار هم مورد توجه علاقمندان به خرید قرار گرفته است، مرکز خرید آکمرکز است. این مرکز خرید که برای چند سال عنوان بهترین مرکز خرید دنیا را از آن خود کرده است، دارای 246 فروشگاه است که انواع لباس زنانه، مردانه، بچگانه، اسباب بازی، لوازم ورزشی، غرفه های کادو و... را داراست. هم چنین رستوران، سینما، آرایشگاه، بانک، صرافی، کفاشی، خیاطی، سوپر مارکت و... هم از دیگر امکانات مرکز خرید آکمرکز است. اگر در سرتاسر این مرکز خرید قدم بزنید قطعا حس تازه ای از خرید به سبک زندگی لوکس را تجربه خواهید کرد. آکمرکز مرکز جدید مملو از شکل‌ها و فضاهای ظریف و منحنی است.

مهمترین مراکز خرید استانبول

این مواردی که اشاره کردیم، مهم ترین مراکز خرید شهر استانبول هستند که قطعا بازدید از آن ها می تواند تجربه های جدیدی را در اختیار شما قرار دهد. از دیگر مراکز خرید شهر استانبول می توان به مال برج ترامپ استانبول، مرکز خرید آکوآ فلوریا، مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی، مرکز خرید ویاپورت مارینا استانبول و... اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر