بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

حرکت نوسانی و البته پر از هیجان بازار سهام در هفته‌ای که سپری شد، در نهایت رو به نزول بود و صنایع بسیاری را با خود، به زیر کشید اما؛ با همه این اوصاف، سهامداران گروه زراعت بازدهی خوبی را برداشت کردند.
کد خبر : ۱۹۷۹۶۱

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بورس تهران در هفته‌ای که میزبان «کویر» بود، افتان و خیزان حرکت کرد و بیم و امید را در دل سهامداران کاشت.

بر این اساس، شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت افت ۴ درصدی را در تابلوی خود به نمایش گذاشت. در بازه زمانی ۳۰ روز کاری اخیر ۱۳.۸ درصد و نسبت به یک سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

در میان نماد‌های حاضر در جریان معاملات بازار سهام، نماد «زکشت» با رشد قیمت حدود ۲۷ درصدی، پربازده‌ترین سهم هفته بود و پس از آن، «ثرود» ۲۵ درصد و «تلیسه» اندکی کمتر از «ثرود» در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

در میان زیان‌ده‌ترین سهم‌های هفته‌ای که گذشت، نام «وساخت» در صدر دیده می‌شود و «ما» نیز همانند «وساخت» با افت قیمت ۲۰ درصدی، کام سهامداران خود را تلخ کردند. سومین سهم در لیست قرمزها، «ددام» با افت قیمت ۱۹.۶ درصدی خودنمایی می‌کند.

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

در نگاه کلان، صنایع اندکی با رشد شاخص مواجه شدند و اغلب گروه‌ها هفته‌ای سرخ را پشت سر گذاشتند. به این ترتیب، گروه «محصولات کاغذی» به مدد رشد قیمت مطلوب «چکاپا»، توانست ۱۶.۵ درصد بر رقم شاخص خود بیافزاید. همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، تنها ۶ صنعت ردای سبز بر تن کرده‌اند.

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

از سوی دیگر، از میان بسیاری از صنایع زیان‌بار، صنعت «محصولات دارویی» به همراه «فنی و مهندسی» و همچنین «اطلاعات و ارتباطات»، زیان‌ده‌ترین صنایع هفته لقب گرفتند.

کشت بازدهی در زمین‌های «زکشت»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

هنرنمایی "فباهنر" در هفته‌ای ناقص

تلخ و شیرین شاخص به کام کدام سهم؛

«حپترو» به شاخص بی اعتنایی کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند صعودی در خودرویی‌ها

ارسال نظر