بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات فعلی، منطبق بر شرایط آرمانی نیست و پیش‌بینی می‌شود این حجم معاملات رشد حداقل ۵۰ درصدی در یکسال آینده را در پی داشته باشد که اگر این مساله محقق شود، دستاورد بزرگی برای بازار سرمایه به وجود خواهد آمد.
کد خبر : ۱۹۸۰۶۳

حجم معاملات فعلی، منطبق بر شرایط آرمانی نیست

به گزارش بورس نیوز، احسان عسکری اظهار کرد: اگرچه هنوز حجم معاملات با شرایط آرمانی فاصله دارد، اما تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری در مسیر شفاف و قانونی و صد البته به نفع اقتصاد، علاقه مندی دولت به حضور مردم برای سهامداری، افزایش حجم نقدینگی در جامعه و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری سفته‌بازانه در بازار‌های موازی، امید‌ها برای رشد بیشتر بازار سرمایه در روز‌های آتی را افزایش داده است.

وی افزود: افزایش سطح آگاهی مردم برای حفظ ارزش پول از طریق سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی به عنوان یک سپر تورمی، اراده قوی در نهاد‌های ناظر بازار برای افزایش سطح دانش و آگاهی مردم در خصوص بورس و اوراق بهادار از دوران نوجوانی و جوانی نیز از دیگر دلایل رویکرد مثبت به بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حجم معاملات فعلی، منطبق بر شرایط آرمانی نیست و پیش‌بینی می‌شود این حجم معاملات رشد حداقل ۵۰ درصدی در یکسال آینده را در پی داشته باشد که اگر این مساله محقق شود، دستاورد بزرگی برای بازار سرمایه به وجود خواهد آمد.

عسکری درباره تاکید بر ورود سرمایه‌گذاران جدید به کمک صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: متاسفانه بخش اعظم سرمایه‌گذاران خرد بازار سرمایه، با عملکرد و ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری ناآشنا هستند و خود به طور مستقیم به خرید و فروش در این بازار اقدام می‌کنند. اگر فرض بگیریم ۳۰ درصد این افراد دانش سرمایه‌گذاری و تحلیل صورت‌های مالی را نداشته باشند، رفتار‌های هیجانی بالا خواهد رفت و در زمان نوسانات عادی بازار که بخشی از آن اصلاح موقتی می‌تواند باشد، معاملات هیجانی انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاران خرد معاملات خود را براساس اطلاعات بنیادی انجام نمی‌دهند و بیشتر مبتنی بر تحلیل تکنیکال یا رجوع به توصیه‌های سایرین از جمله فعالان فضای مجازی اقدام به معامله می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که سرمایه‌گذاران خرد در شرایط منفی بازار، بیشتر از حقوقی‌ها ترس برای خرید یا فروش سهم دارند، ولی حقوقی‌ها نسبت به سهم‌های بنیادی وارد معامله می‌شوند و عموما هم صندوق‌های سرمایه‌گذاری و به خصوص از نوع بازارگردانی در این شرایط فعال ترند.

عسکری در این باره که بعضی سهامداران خرد و بورس اولی‌ها به تازگی به صف‌های فروش پیوسته اند گفت: اگر این تازه‌وارد‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها بیشتر اعتماد کنند شاهد این صف آرایی در فروش نخواهیم بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌اطلاعی سهامداران و سیبل ناظر بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"اعتماد" عامل ورود نقدینگی به بورس

گزارش عملکرد امروز بازار سرمایه؛

اقبال از سهم‌های کوتوله‌ بازار رخت بست

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بنیادی‌ها، بازیگران رالی آخر صعودی بازار

ارسال نظر