بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما تمام فاکتور‌های لازم را برای تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه داریم، اما در این زمینه اراده دولت و وزارت نیرو کم است که باید با کشور‌ها قرارداد بسته تا بتوانیم با تاسیس نیروگاه، برق تولیدی را صادر کنیم تا با این کار درآمد مطمئنی برای کشور ایجاد خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۸۰۸۳

فاکتور‌های کافی برای تبدیل شدن به قطب تولید برق را داریم

به گزارش بورس نیوز، اسدالله قره‌خانی در رابطه با توان ایران برای تبدیل شدن به قطب تولید برق منطقه اظهار کرد: برای اینکه کشوری به قطب تولید تبدیل شود نیازمند چند عامل است. توان تکنولوژی، علمی و نیروی متخصص کشور، سازندگان تجهیزات، موقعیت جغرافیایی کشور در منطقه و خوراک نیروگاه‌ها از عوامل مهم در تبدیل کشوری به قطب تولید محصولی در منطقه هستند.

وی افزود: در بخش نیروی انسانی، دانشگاه‌های ما در دهه‌های گذشته دانشجویان زیادی را تربیت کرده‌اند؛ بنابراین در این بخش که نیروی متخصصی که سازنده تجهیزات باشد، به وفور در کشور داریم. موقعیت جغرافیایی را نیز مدنظر قرار دهیم متوجه می‌شویم که ایران از جایگاه مناسبی در منطقه، قرار دارد و بیشتر کشور‌های همسایه نیز نیازمند برق هستند، ولی به دلایل متعدد توان تولید برق را ندارند بنابراین بازار فروش را نیز در منطقه داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در بحث خوراک نیروگاه ها، تعدادی از فاز‌های پارس جنوبی را تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهیم رساند، تقریبا ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب در روز تولید گاز در کشور داریم با توجه به اینکه بالای ۹۰ درصد از کشور تحت پوشش گاز هستند. این حجم از تولید گاز را دیگر نمی‌توان در کشور استفاده کرد و از طرفی به دلایل متعدد نمی‌توانیم این مقدار زیاد را صادر کنیم پس باید گاز تولید شده را به برق تبدیل کنیم.

قره خانی خاطرنشان کرد: ما تمام فاکتور‌های لازم را برای تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه داریم، اما در این زمینه اراده دولت و وزارت نیرو کم است که باید با کشور‌ها قرارداد بسته تا بتوانیم با تاسیس نیروگاه، برق تولیدی را صادر کنیم تا با این کار درآمد مطمئنی برای کشور ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه کشور ما می‌تواند هاب منطقه شده و به تمام کشور‌ها برق صادر کند درست بوده اما از حرف تا عمل باید مکانیزم‌هایی را رعایت کنیم که در صورت تبدیل شدن به قطب تولید برق در منطقه می‌توانیم به سوی اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

تسهیلات برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی:

دوسکوی پارس جنوبی همزمان به خلیج فارس رفتند

در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

نیروگاه‌های بورسی به دنبال افزایش نرخ

ارسال نظر