بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
خواجه‌ نصیری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کماکان اقبال روی سهم‌های بنیادی وجود دارد

در بازار سرمایه اقبال کماکان روی سهام بنیادی وجود دارد و بازار می‌تواند به زودی تعادل خود را حفظ کند.
کد خبر : ۱۹۸۳۳۹

کماکان اقبال روی سهام بنیادی وجود دارد

محمود خواجه نصیری در گفت و گو با بورس نیوز، درخصوص وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: در روز جاری شاخص کل تا ساعت ۱۱:۴۰ حدود ۱۰۶۳۸ واحد کاهش پیدا کرده و شاخص هم وزن به ۲۸۲۶ واحد رسید.

وی افزود: به هر حال باتوجه به اینکه طی دوره زمانی طولانی مدتی شاخص بورس روند مثبتی داشته شاید در شرایط فعلی افت شاخص آن هم در حد سه درصد برای سرمایه‌گذاران تا حدی غیرقابل باور باشد و این شرایط را هضم کنند و بپذیرند که روند شاخص می‌تواند اصلاحاتی داشته باشد برایشان نگران کننده باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تمدن ادامه داد: به نظر می‌رسد با گذشت زمان و نزدیک شدن به پایان ساعت معاملاتی حجم معاملات به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده و این نکته مثبتی است که در بازار سرمایه اقبال کماکان روی سهام بنیادی وجود دارد و بازار می‌تواند به زودی تعادل خود را حفظ کند. نکته قابل توجه این است که باید در نظر بگیریم که در شرایط فعلی و طی چند ماه گذشته از جمله خریداران بازار صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های سهامی بودند که عمدتا به لحاظ ماندگاری پولشان در بازار ماندگارتر است و می‌توانند کمک کنند که شوک‌های زودگذر منفی بازار رد شود و برخلاف تمامی ادواری که افراد بازار را با شرایط قبل مقایسه می‌کنند به زعم من در شرایط فعلی وجود منابع پایدار در بازار می‌تواند نکته اتکایی باشد. ضمن اینکه قطع به یقین گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها در سهام بنیادی نشانگر این است که شرکت‌ها می‌توانند وضعیت بهتری داشته باشند و آینده بهتری را برای بازار سرمایه رقم بزنند. به نظر می‌رسد که P/E  سهام P/E معقول و متناسبی باشد.

اگر با نگاه بلندمدت به سرمایه‌گذاری نگاه شود مطمئنا تا زمان مجمع شرکت‌ها بازده و سود تقسیمی خواهند داد که کاملا نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک‌ها بهبود دارد و همچنان به نظر می‌رسد که بعضی از سهام از لحاظ P/E و وضعیت بنیادی شرایط مطلوبی دارند و می‌توانند که بازده انتزاعی را ایجاد کنند. باید در نظر بگیریم که دوره سرمایه‌گذاری باید بلندمدت و میان مدت شود و نوسانات کوتاه مدت نباید خللی در این تحلیل‌ها ایجاد کند و در درازمدت سرمایه‌گذارانی که به صورت بنیادی و با تفکر مبتنی بر ارزش شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند منتظر شرایط مطلوبی باشد و در شرایط هیجانی تصمیمات گرفته شده به ضرر سرمایه‌گذاران بوده و بهتر است با عمق بیشتر و دوره انتظار سرمایه‌گذاری طولانی مدت تری به بازار نگاه کنند و وضعیت بنیادی شرکت‌ها را هم رصد کنند و انشاالله گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها مزید بر علت برای بهبود وضعیت بازار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محمودرضا خواجه نصیری در گفتگو بورس‌نیوز تاکید کرد:

نفوذ "بورس" به خانه‌های مردم

خواجه‌نصیری در گفتگو با بورس نیوز:

اقبال سهام بنیادی

ارسال نظر