بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز در همه کلانشهر‌های ایران از بنزین و گازوئیل یورو استفاده می‌شود، گفت: اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی، میلیون‌ها نفر را راهی بیمارستان‌ها می‌کرد.
کد خبر : ۱۹۸۳۵۴

تداوم مصرف بنزین پتروشیمی‌ها میلیون‌ها نفر را راهی بیمارستان‌ها می‌کرد

به گزارش بورس نیوز، دکتر حسن روحانی، امروز در شصت و ششمین نشست وزیران بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، با بیان اینکه اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی، میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان‌ها می‌کرد، گفت: امروز در همه کلانشهر‌های ایران از بنزین و گازوئیل یورو استفاده می‌شود که جلوگیری از آلودگی هوا به‌معنای تضمین سلامت مردم ایران است.

وی افزود: اینکه در ایران روزانه ۱۰ روستا زیر پوشش شبکه گاز قرار می‌گیرد، به‌معنای بهداشت جامعه است و اینکه بوته‌های بیابان و شاخه‌های درختان بی‌جهت کنده نمی‌شود و سوخت‌های آلوده‌کننده وارد محیط اطراف نمی‌شود، به معنای حفظ محیط زیست است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: اینکه هر هفته بیش از ۳۰ روستا در کشور به آب آشامیدنی سالم دسترسی پیدا می‌کند و مردم از نعمت آب سالم، غذای کافی، سوخت پاک، هوای به نسبت سالم برخوردارند و به پزشکان کشور اعتماد وجود دارد به‌معنای تأمین بهداشت و آرامش جامعه است.

روحانی به موضوع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران اشاره و عنوان کرد: آمریکا مرتکب جنایت ضدبشری شده و اقدامش تروریسم اقصادی است، البته معنای این تروریسم اقتصادی این نیست که ملت ایران به زانو درآمده باشد، زیرا دانشمندان، محققان، کارآفرینان و تولیدکنندگان ما باوجود فشار‌های بی‌سابقه اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه، تلاش خود را مضاعف کردند و ما امروز به سمت خودکفایی کامل حرکت می‌کنیم.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ۸۳ میلیون ایرانی جنایت آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: آمریکا شکست خورده این میدان خواهد بود و هست و در دنیای سیاست، اخلاق و انسانیت، ایران پیروز و آمریکا شکست خورده است.

روحانی با بیان اینکه حتی در عرصه اقتصاد نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم، افزود: پس از ۱۸ ماه فشار اقتصادی دائم و بی‌سابقه، شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی در کشور هستیم.

وی گفت: بازار سرمایه در بورس ۷۱ درصد رشد داشته است و در فرابورس نیز با ۷۲ درصد رشد روبه‌رو هستیم، مردم ایران از فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا نترسیدند، روح مردم شکسته نشد، آن‌ها ایستادند و با شهامت، نشاط و سروقامت در صحنه ماندند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در کمتر از ۱۰ روز دیگر انجام می‌شود؛

پرداخت درآمد افزایش قیمت بنزین به خانواده‌ها

رئیس‌جمهوری در استان یزد خبر داد:

کشف میدان نفتی جدید در استان خوزستان

کارشناس بازارسرمایه درگفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نشانه‌های رکود در "پتروشیمی‌ها"

ارسال نظر