بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"اعتماد" عامل ورود نقدینگی به بورس

اعتماد، چارچوب اصلی "بورس" بوده و سهامداران نیز عامل جوش‌وخروش بازارسرمایه هستند و اگر سایه حمایتی را از سوی نهادهای کلان‌تر احساس کنند، طبیعتا میزان سرمایه خود را در "بورس" افزایش خواهند داد.
کد خبر : ۱۹۸۳۷۴
 
سهامدار باید
 
نادر جزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین پویا به بورس نیوز گفت: سهامداران خرد در "بازارسرمایه" از عوامل اساسی حفظ شاخص‌ "بورس" بوده و عملاً جو سهامداری که امروز در اقتصاد به‌راه افتاده ناشی از فعالیت‌های سهامداران خرد است.
 
وی ادامه داد: سهامداران عامل جوش‌وخروش "بورس" بوده و درصورتی‌که سایه حمایتی را از سوی نهادهای کلان‌تر احساس کنند، طبیعتا میزان سرمایه خود را در بازار افزایش می‌دهند اما؛ "اعتمادسازی"  نکته بسیار مهمی بوده که باید از طریق مسئولان بازار ایجاد شود.
 
این کارشناس بازار سرمایه به بازار قرمز پوش روز گذشته اشاره کرد و افزود: آثار منفی مشکلات پیش‌آمده در بازار پایه دیروز خود را نشان داد؛ بیشترین عامل در ایجاد موج‌های منفی نیز به این تفکر سهامداران بازمی‌گردد که "بورسی‌ها" از حبابی بودن بازار اطلاع داشته و چنین قوانینی را به بازار تحمیل کرده‌اند.
 
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا بازار روز‌های جاری را بدون ریسک عنوان کرد و گفت: بسترسازی‌های لازم فراهم‌شده و شاهد ورود نقدینگی به بازار هستیم؛ بازار شرایط خیلی سخت‌تری را در ماه‌های گذشته با چاشنی اخبار سیاسی پشت سر گذاشته، ولی تابلوها با ریزش مواجه نشد.
 
جزایری در پایان به مهم‌ترین اصلی که بازار به آن نیاز دارد اشاره داشت و افزود: اعتماد را می‌توان چارچوب اصلی بازار دانست چراکه اگر سهمی گران باشد، سهامدار سهم خود را نمی‌فروشد و بازار دچار مشکل نمی‌شود؛ خریدهای کف بازار دیروز نیز حاکی از آن بود که فعالیت افراد در بازار ناشی از اعتماد بوده و این اطمینان در آنها وجود دارد که شرایط بحرانی نیست و تنها بازار دچار یک جو احساسی شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در گفتگو با بورس نیوز:

نشانه‌ای برای سهامداران "بازارپایه"

یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیل نقدینگی و "سیل‌بند"

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاران تصمیمات حرفه‌ای نمی‌گیرند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
سلام بی اعتمادی دربورس از سال 92 تا کنون بزرکترین ضربها را زدهاست تعیین نرخ بالایشکاها وبتروشیمیها به وسیله مدیران بازار دربورس سال 92 رخ داد بعد بستن نماد بالایشکاها وباز کردن نمادها بعد از یک سال با افت قیمت سنکین به نام حباب بعد بانکها بسته شدند بعد طرح سجام بعد بازار بایه همه اینها ریسک سنکین دربورس ایجاد کردهاست انهم نه امریکا واسرائیل بلکه مدیران ومتولیان بورس که ساکن مثلث برمودا شدهاند
مچتبي
United States of America
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
سهامداران خرد هيچگاه در سود نيستند دولت بايد از هر كسي سوال كني اين جواب را ميدهد ضرر كردم بورس خوب نيست
پس واقعا چه كسي سود كرده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا اينقدر مردم بدبخت و بدبخت تر نكنيد .