بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
تلخ و شیرین شاخص به کام کدام سهم؛

«حپترو» به شاخص بی اعتنایی کرد

در روزگار سرخ بورس، دارویی‌ها نیز تاب نیاوردند و خیلی زود بند را آب دادند اما؛ از سوی دیگر، برخی تک سهم‌ها همچون «رتکو» و «تلیسه» دنده معکوس کشیدند.
کد خبر : ۱۹۸۳۹۸

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سهام چند روزی است در فاز نزولی فرو رفته و روز گذشته شاهکاری دیگر رقم زد؛ البته از نوع منفی.

طی معاملات روز گذشته، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۰ هزار واحد افت کرد و در حالی که چندی پیش از حیث صعود رکوردشکنی می‌کرد، امروز در زمینه نزول رکورد زد و دنده معکوس کشید.

آخرین قله‌ای که شاخص کل در پایان معاملات به ثبت رساند، ۳۲۷ هزار واحد بود که در ۱۳ مهر ماه رخ داد. پس از آن، با شیب تند به ورطه سقوط افتاد و طی چهار روز به کانال ۳۱۳ هزار واحد تنزل کرد.

به این ترتیب، شاخص کل بورس تهران در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۳ مهر ماه، ۵.۵ درصد بازدهی منفی به نمایش گذاشت.

در این مدت، افت شاخص کل بر قیمت سهام شرکت دارویی اثر منفی شدیدی گذاشت و "دبالک" بیش از سایر سهم‌ها تحت تأثیر قرار گرفت و در مدت یاد شده، بیش از ۳۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، ۹ سهم زیان‌ده در صدر این لیست از گروه دارویی است. نماد "دتولید" و "دیران" حدود ۳۲ درصد افت قیمت را تحمل کردند.

«حپترو» به شاخص بی اعتنایی کرد

از سوی دیگر، با وجود این که کلیت بازار سهام رو به نزول بود و سرخی قیمت‌ها بسیار به چشم می‌آمد، سهامداران شرکت‌های ذیل کامروا شدند.

در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۳ مهر ماه یعنی زمان افت سنگین شاخص کل، "حپترو" با رشد قیمت ۳۳ درصدی در حضور بزرگان بازار خودی نشان داد.

"رتکو" ۲۸ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کرد و "تلیسه" و "نتوس" به طور مشترک در رتبه سوم سودده‌ترین سهم‌های این مدت قرار گرفتند.

«حپترو» به شاخص بی اعتنایی کرد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس حوزه حمل و نقل دریایی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

افت سودآوری در انتظار شرکت های حمل دریایی

خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

هنرنمایی "فباهنر" در هفته‌ای ناقص

مدیر فروش «دزهراوی» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

افزایش نرخ دارویی‌ها را سودده نکرد

ارسال نظر