بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
برای استفاده از منابع مالی خرد و کلان مردم و بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت، باید به‌طور هم‌زمان هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و هم از منابع مالی مردمی بهره‌مند شوبم که طرح‌های دولت را از نظر اقتصادی توجیه کند.
کد خبر : ۱۹۸۴۱۱

شرکت ملی نفت ایران، بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور است

به گزارش بورس نیوز، مسعود کرباسیان، درخصوص شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفت و گاز همواره تلاش کرده با طراحی و تدوین روش‌های نوین جذب سرمایه نظیر اصلاح قرارداد‌ها و جلب مشارکت عمومی از قبیل انتشار اوراق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جذب سرمایه، خلأ ناشی از حضور حامیان مالی و سرمایه‌گذاران خارجی را رفع کند.

وی افزود: برای استفاده از منابع مالی خرد و کلان مردم و بخش خصوصی در بخش بالادست صنعت نفت، باید به‌طور هم‌زمان هم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و هم از منابع مالی مردمی بهره‌مند شوبم که طرح‌های دولت را از نظر اقتصادی توجیه کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: می‌توان با مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح‌های ملی صنعت نفت را با در نظر گرفتن سود مطلوب و معقولانه جذب کرد. ذخایر نفتی منابع خدادادی و بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی متعلق به ملت ایران است.

کرباسیان بیان کرد: استفاده از انواع اوراق به منظور جذب سرمایه مردمی برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های نفتی و گازی در برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد گرفت و در حال حاضر هم با بانک‌های عامل در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه توان ارائه تضمین‌های لازم را هم در این زمینه داریم.

وی توضیح داد: در چندماه گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه برای پروژه‌های نفتی تامین مالی شده است. در این زمینه بورس با امکان اوراق قابل مبادله به کمک ما آمده و می‌توانیم با استفاده از انواع اوراق مشارکتی، صندوق پروژه، منفعت و سلف نسبت به تامین مالی اقدام کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر