بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی:

دوسکوی پارس جنوبی همزمان به خلیج فارس رفتند

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، با شناور  FLB۱۲۴ همزمان راهی آب‌های خلیج فارس شدند.
کد خبر : ۱۹۸۴۱۳

دوسکوی پارس جنوبی همزمان به خلیج فارس رفتند

به گزارش بورس نیوز، علی‌اصغر صادقی اظهار کرد: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، با شناور  FLB۱۲۴ همزمان راهی آب‌های خلیج فارس شدند.

وی افزود:عملیات انتقال هم‌زمان این دو سکوی گازی مقرر بود هفته آینده انجام شود، اما با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های مختلف عملیاتی در بخش کارفرما و پیمانکار پروژه، انتقال این دو ابرسازه ٢٥٠٠ تنی زودتر از موعد پیش‌بینی شده انجام شد و شناور FLB۱۲۴ حامل دو سکوی دریایی ۲۳ و ۲۴B بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ مهرماه) از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر حرکت کرد.

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بیان کرد: عملیات اجرایی نصب این دو سکو مطابق برنامه زمان‌بندی پس از پایان عملیات آماده‌سازی و استقرار شناور نصاب HL۵۰۰۰ در بلوک مخزنی این طرح، با اختلاف یک هفته نسبت به هم به‌زودی آغاز می‌شود.

صادقی گفت: تولیدات گازی این دو سکو که در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی باقی‌مانده هدفگذاری شده این طرح بوده و پس از پایان عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری با تزریق به شبکه سراسری بخشی از سوخت مصرفی زمستان سال جاری را تأمین خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر